آنالیز سئو برای ویدیوها

سئو ویدیو چیست؟ + 11 روش برای بیشتر دیده شدن محتوای ویدیو آژانس دیجیتال مارکتینگ رایمون

حجم ویدئو را با ابزارهایی مثل HandBrake کاهش دهید تا سریع‌تر بارگذاری شود و تجربه بهتری برای کاربران ایجاد کند، بدون اینکه کیفیت کاهش یابد. این یعنی شما باید تمام نکات سئو را برای صفحه‌ای که ویدیوی خود را در آن قرار می‌دهید، رعایت کنید. با رعایت ۸ نکته زیر بیشتر از هروقت دیگری می‌توانید در صدر نتایج ویدئوهای یوتیوب قرار بگیرید. قبل از انتشار ویدئوها حتماً حجم فایل‌ها را تا جایی کاهش دهید که به کیفیت آسیب نزند. بدیهی است که فایل‌های کوچکتر سریع‌تر برای کاربر به نمایش در می‌آیند و منابع کمتری از سرور سایت شما و اینترنت کاربر مصرف می‌کند. علاوه بر افزایش سرعت  CDN ها به پایداری سایت و جلوگیری از افت سرعت در هنگام افزایش ترافیک کمک می کنند.

شما با یادگیری مقدماتی سئو سایت به راحتی می توانید صفحه خودتان را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. یک صفحه کامل از نظر سئو، صفحه ای است که علاوه بر رعایت اصول سئو، دارای متن، صوت، تصویر و ویدئو باشد. عوامل خاصی مانند اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی، طول محتوا، خوانایی و کیفیت لینک ها تنها برخی از مواردی هستند که در رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیرگذارند. هدف این است تا اطمینان حاصل شود که ربات های موتور جستجو می توانند محتوای شما را خزیده، آن را درک کرده و داده ها را ایندکس کنند. با این کار آنها می توانند محتوای شما را با جستجوهای کاربران مطابقت داده و در نتایج برتر خود نشان دهند. اما WebM با اینکه سبک‌تر از MP4 است یک ویژگی منفی دارد و آن هم این است که فقط کروم و فایرفاکس از این فرمت پشتیبانی می‌کنند.

ربات‌ موتورهای جستجوگر گوگل، نمی‌توانند ویدیو را تماشا کنند تا متوجه میزان کیفیت آن شوند. به همین دلیل لازم است شما روش‌هایی اتخاذ کنید تا این کیفیت را به موتورهای جستجوگر نشان دهید. شما باید برای موتورهای جستجوی گوگل شرایطی را فراهم کنید تا بتوانند محتوای شما را از نظر کیفیت آنالیز کنند. بارها و بارها وب‌سایت‌هایی را دیده‌ام که ویدیو در آن‌ها پنهان یا در زیر آن قرار دارد، بنابراین کاربران باید اسکرول کنند و اسکرول کنند تا در نهایت روی ویدیو بیایند. این به طور طبیعی منجر به پخش و نرخ پخش پایین می‌شود، زیرا مردم نمی‌خواهند از راه خود برای شکار ویدیو دست بکشند. خزنده های جستجو نیز بعید است از راه خود برای فهرست کردن یک ویدیوی مخفی دست به کار شوند.

در دنیای امروز  کاربران علاقه بیشتری به محتوای ویدئویی دارند و این نوع محتوا نقش مهمی در برندسازی و افزایش ترافیک سایت ها ایفا می کند. در دنیای دیجیتال امروز، ویدیوها به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای ارتباطی و جذب مخاطب شناخته می‌شوند. با افزایش استفاده از پلتفرم‌های ویدیویی مانند یوتیوب و رشد جستجوی ویدیویی، بهینه‌سازی ویدیوها برای موتورهای جستجو اهمیت بیشتری پیدا کرده است. جستجوی ویدیویی به سرعت در حال گسترش است زیرا کاربران ترجیح می‌دهند پاسخ‌های خود را از طریق ویدیوها به‌دست آورند. این مقاله به ارائه راهکارهای سئو برای ویدیوها می‌پردازد تا به بهبود رتبه‌بندی آن‌ها در نتایج جستجو کمک کند و بازدیدکنندگان بیشتری جذب نماید. سئو ویدیوها یا روش های بهینه سازی ویدئو در سایت می‌توانند به شما کمک کنند که در نتایج جستجوی گوگل دیده شوید و رتبه خوبی در گوگل پیدا کنید.

توصیه می‌شود کدهای اسکیمای ویدئو را به روش JSON به صفحات اضافه کنید تا ویدئوها با اولین خزش ربات‌ها و با سرعت بیشتری ایندکس شوند. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. دوست داریم شما نکته شانزدهم سئو ویدیو را برای ما بنویسید تا ما هم از شما یاد بگیریم. تگی که در سایت خودتان استفاده می کنید را باید در ویدئوهای خودتان هم به کار ببرید. همانطور که در فید فیس بوک خود پیمایش می کنید، احتمالاً چندین ویدیو را با زیرنویس در کنار ویدیو می بینید تا بتوانید بدون ایجاد مزاحمت برای هم خانه های خود آن را مشاهده کنید. به یاد داشته باشید که YouTube می‌تواند آن‌چه شما در ویدیوی خود می‌گویید را درک کند.

این کار به گوگل و دیگر موتورهای جستجو نشان می دهد که فایل شما با محتوای ویدیویی که در توضیحات و عنوان آن ذکر شده است  هماهنگی دارد و باعث بهبود سئو ویدیو می شود. در نهایت  ترکیب ویدیو با محتوای متنی باعث می شود که صفحه شما از نظر محتوا کامل تر و ارزشمندتر به نظر برسد. این کار نه تنها به جذب کاربران بیشتر منجر می شود  بلکه به بهبود رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجو کمک شایانی می کند. در نهایت  انتخاب قالب ویدیویی مناسب برای وب به نیازهای خاص شما  نوع محتوا  و مخاطبانتان بستگی دارد. اگر هدف شما ارائه ویدیوهایی با بیشترین دسترسی و پشتیبانی مرورگرها است  MP4 بهترین گزینه خواهد بود.

هیچ اولویتی بین این روش‌ها وجود ندارد؛ اما با توجه به مزایا و محدودیت‌هایی که به‌صورت موردی در ادامه خواهیم گفت، تصمیم بگیرید که کدام یک برای هدف شما مناسب است. استفاده از پلیر HTML5 برای پخش ویدیو در سایت ها  به ویژه در سال های اخیر  به دلیل سازگاری بیشتر با تکنولوژی های جدید و عملکرد بهتر  به یک ضرورت تبدیل شده است. در مقابل  پلیر HTML5 جایگزین مناسبی است که به دلیل سازگاری بهتر با مرورگرهای مدرن و دستگاه های مختلف  توصیه می شود. در این مدت کوتاه  باید به گونه ای عمل کنید که توجه کاربران را جلب کنید و آن ها را ترغیب به ادامه تماشا کنید. استفاده از جملات جذاب  تصاویر دیدنی و یک معرفی سریع از محتوای اصلی می تواند به نگه داشتن کاربران کمک کند. اما معمولا دو قالب mp4 و webm بیشترین کاربرد را دارند؛ چراکه می‌توانید فایل‌های باکیفیت ولی با حجم کم را آپلود کنید.

اگر ویدیو را تنها یک در یک صفحه عمومی پرت کردید، شانس کمتری برای رتبه‌بندی خواهید داشت. Phil معتقد است که این رونوشت‌ها یا ترنسکریپت‌ها مانند محتوای کپی برای صفحه عمل می‌کنند. متن قدرت نمایه‌سازی بالاتری دارد یعنی شما می‌توانید برای پرس و جوهای بیشتر آن را رتبه بندی کنید. درصورتی که کسب‌وکار اینترنتی خود را به تازگی راه‌اندازی کرده‌اید یا قصد توسعه آن را دارید، می‌توانید از خدمات ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ سفیر مدیا بهره‌مند شوید. طراحی سایت، سئو وب‌سایت، تولید محتوا، سوشال مدیا و تبلیغات نمونه‌هایی از خدمات ما هستند؛ همچنین خدمات سئو در سفیر مدیا براساس بهترین استراتژی‌ها انجام می‌شود. (خُب تمام نکات بالا هم به همین منظور بود) گوگل محتواهای متنی شما در صفحه را بررسی می‌کند و به‌وسیلۀ آن‌ها کیفیت ویدیوی شما را حدس می‌زد.

با دانستن اینکه سئو ویدیو چیست، می‌توانید به‌طور مؤثری بر روی کلمات کلیدی تمرکز کنید و تأثیر ویدیو در سئو را به حداکثر برسانید. علاوه بر این  بارگذاری ویدیو در سایت شما می تواند به ایندکس شدن بهتر صفحات توسط موتورهای جستجو کمک کند. وقتی موتورهای جستجو مانند گوگل محتوای ویدیویی شما را شناسایی کنند و آن را با محتوای متنی سایت شما مرتبط ببینند  امتیاز مثبتی برای سایت شما در نظر می گیرند. همچنین  استفاده از تگ های مناسب  توضیحات مرتبط و اضافه کردن کلمات کلیدی به عنوان و توضیحات ویدیو  به بهبود سئوی صفحه کمک می کند. سئوی ویدئو فرآیند بهینه سازی ویدیوهای شما برای رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) است.

لازم به ذکر است که الگوریتم‌های گوگل، بیشتر وب‌سایت‌هایی که محتوای ویدیویی دارند را در نتایج جستجوی کاربران نشان می‌دهد. درواقع گوگل نتایج جستجو با ویدیو را بیشتر از نتایج بدون ویدیو به افراد نمایش می‌دهد. کپشن ها فرصتی عالی برای جذب توجه کاربران و هدایت آن ها به تماشای ویدیو هستند. بنابراین  نوشتن یک کپشن جذاب و کاربردی که شامل کلمات کلیدی مناسب باشد  می تواند تأثیر زیادی بر موفقیت ویدیو داشته باشد. استفاده از کلمات کلیدی مناسب در عنوان و توضیحات ویدیو یکی از اصول مهم در سئو ویدیویی است.

قرار دادن ویدئوها در پلی‌لیست‌های مرتبط باعث می‌شود کاربران راحت‌تر محتوای موردنظرشان را پیدا کنند و به مجموعه‌ای از ویدئوهای مشابه دسترسی داشته باشند. برای مثال، اگر به طور منظم درباره یک موضوع خاص ویدئو تولید می‌کنید، با ایجاد پلی‌لیستی مرتبط، کاربران را به دیدن دیگر ویدئوهای شما ترغیب کنید. هر نوع تعامل کاربر، مثل لایک، کامنت و به‌اشتراک‌گذاری، نشان‌دهنده علاقه کاربران به محتوای شماست. این تعاملات سیگنال مثبتی به الگوریتم یوتیوب ارسال می‌کند و می‌تواند جایگاه ویدئوهای شما را در نتایج بهبود بخشد. یک ویدیوی بی‌کیفیت رتبۀ صفحۀ شما را به شدت کاهش می‌دهد؛ زیرا موتور جستجو نمی‌خواهد مردم را به یک صفحه‌ی بی‌فایده هدایت کنند. در ابتدا، ممکن است افراد بیشتری سایت شما را در صفحۀ نتایج موتورهای جستجو مشاهده کنند؛ اما اگر صفحه‌ی شما برای آن‌ها مفید نباشد، به‌سرعت از آن صفحه خارج می‌شوند.

محتوای ویدیویی قلب تپنده یک وب‌سایت است و سئو ویدیو باعث می‌شود ترافیک سایت افزایش یابد و در نهایت صاحب کسب و کار فروش بیشتری را از محصولات و خدمات خود تجربه کند. بهینه سازی ویدیو در سایت عامل مهمی است که باید به آن توجه نمایید؛ در این صورت می‌توانید اطمینان پیدا کنید که کاربران زمان زیادی در سایت شما صرف می‌کنند و درواقع ترافیک زیادی را نیز جذب می‌کنید. بارگذاری ویدئو روی سایت خودتان یکی از مهم ترین اقدامات برای بهبود سئوی ویدیو است. اگرچه اشتراک گذاری ویدیو در پلتفرم های مختلف مانند یوتیوب  اینستاگرام و آپارات مزایای زیادی دارد  اما قرار دادن ویدیو در سایت خودتان ارزش افزوده ای به محتوای سایت شما می دهد. این اقدام نه تنها باعث افزایش جذابیت صفحات شما می شود  بلکه تجربه کاربری بهتری را نیز ارائه می دهد و کاربران بیشتری را به ماندن در سایت شما ترغیب می کند.

بر اساس گزارش Statista در سال ۲۰۲۲، افراد به‌طور متوسط ۱۹ ساعت در هفته را مشغول تماشای آنلاین ویدئو هستند! با توجه به این آمار، طبیعی است که تولید محتوای ویدئویی در چند سال اخیر به یکی از استراتژی‌های کلیدی بازاریابی محتوایی تبدیل شده باشد. هدینگ ها به گوگل سیگنال های مثبتی ارسال می کنند و با توجه به ساختار درست صفحه  موتورهای جستجو بهتر می توانند محتوای شما را ایندکس کنند. بنابراین  هنگام آپلود ویدیو و قرار دادن آن در صفحه وب  حتماً از تگ H2 برای عنوان آن استفاده کنید و این کار را با انتخاب کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با موضوع ویدیو همراه کنید. علاوه بر انتخاب یک عنوان جذاب و حاوی کلمات کلیدی مرتبط  قرار دادن این عنوان در تگ H2 به گوگل کمک می کند تا اولویت بندی محتوای شما را درک کند و ویدیو را به عنوان یکی از اجزای اصلی صفحه تشخیص دهد. این کار به بهبود رتبه بندی صفحه در نتایج جستجو کمک می کند و شانس دیده شدن ویدیو را افزایش می دهد.

اما خبر خوب این است که هنوز راه‌هایی وجود دارد که ویدیوهای شما توسط موتورهای جستجو دیده شوند. شما بدون سئو ویدیو و بهینه‌سازی محتوای ویدیویی برای موتورها جستجو گوگل عملا می‌توان گفت که وجود ندارید، اما این هم تمام ماجرا نیست. گوگل در رتبه‌بندی محتواهای ویدیویی تمرکز خود را بر روی ویدیو با بهترین عملکرد قرار می‌دهد. خزنده‌های گوگل بعد از پیدا کردن اولین ویدیو در یک صفحه، کراول کردن آن را متوقف می‌کنند. اطمینان از اینکه عناوین و توضیحات محتوای ویدیویی را بهینه کرده باشید یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از دیده شدن در نتایج سرچ کاربران است.

دسته‌بندی‌ها نیز به مرتب‌سازی ویدیوهای شما کمک می‌کنند و می‌توانند تأثیر مستقیمی بر روی مدت زمان تماشای ویدیو و نرخ تعامل داشته باشند. برای استفاده مؤثر از این ویژگی‌ها، ابتدا ویدیوهای مشابه را شناسایی کرده تا ببینید در چه دسته‌بندی‌هایی قرار دارند. با انتخاب درست تگ‌ها و دسته‌بندی‌ها، شما به بهبود تاثیر ویدیو در سئو و افزایش دسترسی مخاطبان به محتوای ارزشمندی که تولید کرده‌اید، کمک می‌کنید. سرعت بارگذاری ویدیوها یکی از عوامل مهم در رتبه‌بندی موتورهای جستجو است زیرا تأثیر مستقیم بر تجربه کاربری دارد. زمانی که یک ویدیو کند بارگذاری شود، کاربران احتمالاً آن را ترک خواهند کرد، که باعث افزایش نرخ پرش (bounce rate) می‌شود.

انتخاب نام مناسب برای فایل ویدیویی یکی از نکات مهم در سئو و بهینه سازی ویدیو است که نباید نادیده گرفته شود. بسیاری از افراد هنگام آپلود ویدیوها به نام فایل توجه کافی نمی کنند و فایل های خود را با نام های عمومی یا غیرمرتبط آپلود می کنند. این در حالی است که نام فایل ویدیویی می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای ویدیو را بهتر شناسایی کنند و در نتیجه  ویدیوی شما در نتایج جستجو رتبه بهتری بگیرد. بدون شک  محل بارگذاری ویدیو یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در سئوی ویدیو و موفقیت کلی آن در موتورهای جستجو است. همان طور که محل انتشار محتوای متنی اهمیت دارد و می تواند بر رتبه بندی و بازدید آن تأثیر بگذارد  محل بارگذاری ویدیوها نیز نقش کلیدی در دیده شدن و جذب کاربران بیشتر دارد. به ویژه زمانی که قصد دارید ویدیوهای خود را در بسترهایی بارگذاری کنید که کاربران زیادی دارند و همچنین از نظر موتورهای جستجو اهمیت بالایی برخوردارند.

سئو یوتیوب به ویدیوهای شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجو و همچنین در بخش پیشنهادات یوتیوب بهتر دیده شوند. این به این معناست که زمانی که کاربران کلمات کلیدی مرتبط با محتوای شما را جستجو می‌کنند، ویدیوهای شما در صدر نتایج قرار می‌گیرند. یعنی باید بررسی کرد و دید که ساز و کار ویدیو چگونه است و درنهایت چه تاثیری روی سئو سایت ما دارد. حتما می‌دانید که برای اینکه وبسایت شما در نتایج اول جستجوی گوگل ظاهر شود، باید روی سئو وبسایت خود کار کنید. یکی از تکنیک‌هایی که برای افزایش رتبه سایت می‌توانید آن را به کار ببندید، استفاده از محتوای ویدیویی است. در این پست از بلاگ نوین هاب تصمیم داریم درمورد اهمیت محتوای ویدیویی، تاثیر ویدیو روی سئو وبسایت و درنهایت سئو ویدیو حرف بزنیم.

افزودن متا دیتا به ویدیوها شامل استفاده از متن توصیفی، تگ‌ها و برچسب‌ها، برای بهبود قابلیت شناسایی و رتبه‌بندی ویدیو در موتورهای جستجو ضروری است. متن توصیفی باید شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد تا موتور جستجو بتواند محتوای ویدیو را شناسایی کند. تگ‌ها و برچسب‌ها به دسته‌بندی ویدیو کمک کرده و آن را برای جستجوهای خاص در دسترس‌تر می‌سازد. بدون این اطلاعات، موتورهای جستجو قادر به درک محتوای ویدیو و نمایش آن در نتایج جستجوی مربوطه نخواهند بود. جستجوهای ویدیویی به طور چشمگیری در حال رشد هستند، زیرا کاربران به‌ویژه در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب و گوگل تمایل بیشتری به جستجو و مشاهده ویدیو دارند. موتورهای جستجو اکنون به محتوای ویدیویی توجه ویژه‌ای دارند، زیرا این نوع محتوا معمولاً بازخوردهای بیشتری از کاربران می‌گیرد.

در نهایت  استفاده از پلیر HTML5 به بهبود سئوی سایت نیز کمک می کند  زیرا موتورهای جستجو به محتوایی که با تکنولوژی های جدید و سازگار با دستگاه های مختلف اجرا می شود  اولویت بیشتری می دهند. بنابراین  توصیه می شود که برای پخش ویدیوها در سایت خود حتماً از پلیرهای HTML5 استفاده کنید تا هم عملکرد سایت بهبود یابد و هم تجربه بهتری برای کاربران فراهم شود. به عنوان مثال  از کاربران بخواهید نظرات خود را در بخش کامنت ها با شما به اشتراک بگذارند. طرح سوالات جذاب و دعوت به تبادل نظر در مورد محتوای ویدیو می تواند کاربران را به درج نظرات و مشارکت در بحث ها ترغیب کند. تصاویر بندانگشتی یا همان Thumbnail ها نقش بسیار مهمی در جذب توجه کاربران و ترغیب آن ها به تماشای ویدیو دارند.

هنرهای تجسمی شامل طیف گسترده‌ای از هنرهای بصری مانند نقاشی، مجسمه‌سازی، عکا ... با شرکت در دوره آموزش طراحی سایت، مهارت‌های لازم برای ساخت وب‌سایت‌های حرفه‌ای را به دست آورید.

حالا شما چطور می‌توانید این اعتماد را به گوگل نشان دهید؟ کاری کنید که مخاطب زمان بیشتری را در وبسایت شما بگذراند. این فعالیت موجب می‌شود که موتورهای جستجوی گوگل مطمئن شوند که شما درحال ارائه محتوای ارزشمندی هستید. احتمالا می‌دانید که شبکه اجتماعی یوتیوب که فضایی مبتنی بر ویدیوهاست، در اختیار گوگل است. پس هنگامی که کاربر اقدام به جستجوی یک عبارت می‌کند، گوگل محتوای ویدیویی را قبل از هرچیزی به او نمایش می‌دهد. توضیحات ویدیو نیز باید خلاصه‌ای از کلمات کلیدی و اطلاعات مفید و کاربردی برای کاربران باشد تا بتواند کمک بسیاری به بهبود محتوا کند.

گوگل از یک خزنده خاص به نام Googlebot Video برای ایندکس محتوای ویدئویی استفاده می‌کند. این خزنده نسبت به Googlebot که برای ایندکس صفحات وب به کار می‌رود، فعالیت کمتری دارد. اسکیما چیست؟ اسکیما (Schema Markup) یک زبان نشانه‌گذاری است که به‌صورت کد به صفحات وب اضافه می‌شود. این زبان که بین موتورهای جست‌وجویی مثل گوگل، بینگ و یاهو مشترک است، کمک می‌کند تا اطلاعات موجود در صفحات وب بهتر و سریع‌تر توسط موتورهای جستجو درک شوند. وقتی کاربری بعد از تماشای ویدئو کانال شما را سابسکرایب می‌کند، نشان‌دهنده این است که محتوا به‌اندازه کافی جذاب و کاربردی بوده است. افزایش تعداد دنبال‌کنندگان کانال می‌تواند تأثیر مثبتی بر رتبه‌بندی ویدئوها داشته باشد.

یکی از مزایای اصلی WebM این است که این فرمت به طور رایگان در دسترس است و هیچ گونه محدودیت حق امتیازی ندارد. از سوی دیگر  WebM به دلیل ساختار پیشرفته ای که دارد  توانایی فشرده سازی و پخش ویدیوها با کیفیت مناسب و سرعت بالا را فراهم می کند. همان‌طور که نرخ پرش در محتوای متنی اهمیت دارد، اگر بازدیدکننده‌ای از ویدیوی 15 دقیقه‌ای شما یک دقیقه آن را تماشا کند و فایل را ببندد، گوگل متوجه می‌شود که محتوای شما خوب نبوده است. استفاده از CDN یا شبکه توزیع محتواسرعت بارگذاری محتوا اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل استفاده از CDN و نمایش ویدیوها از نزدیک‌ترین سرور باعث رضایت مخاطبان می‌شود.

با توزیع بار ترافیک میان سرورهای مختلف  CDN ها از ایجاد فشار زیاد بر روی یک سرور جلوگیری می کنند و این امر باعث می شود که سایت حتی در زمان های پیک ترافیک نیز عملکرد بهتری داشته باشد. اما بهتر است بدانید سئو ویدیو نیز در چند سال گذشته شاهد تغییرات قابل توجهی بوده است. بنابراین ما در نگارش این مطلب تنها به دانسته های خود اکتفا نکرده و سعی کرده ایم از یک متخصص و مدرس سئو نیز کمک بگیریم. اگر بیشتر روی کسب ترافیک در سایت متمرکز هستید تا سرنخ‌ها را به سمت تبدیل سوق دهید، پس کاوش در پلتفرم‌های میزبانی جایگزین که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، راهی است که باید انجام دهید. این مورد برای همه راه حل های میزبانی نیست، بنابراین مهم است که هنگام بررسی گزینه های خود تحقیق کنید. هنگامی که در اواخر دهه 2000 بازاریابان شروع به دستیابی به دوربین های DSLR کردند، تولید ویدیوها و دریافت آنها به صورت آنلاین (به لطف آپارات) بدون داشتن مدرک فیلمبرداری آسان تر شد.

به خصوص برای کاربرانی که از مرورگرهایی مانند سافاری یا اینترنت اکسپلورر استفاده می کنند  پخش ویدیوهای WebM به صورت پیش فرض امکان پذیر نیست و ممکن است نیاز به نصب افزونه های خاصی داشته باشند. به همین دلیل  قالب WebM همچنان به اندازه MP4 فراگیر نشده و بیشتر به عنوان یک گزینه مکمل برای ویدیوهای MP4 در برخی سایت ها استفاده می شود. برای ویدیو تگ H2 بگذاریداستفاده از عناوین جذاب اهمیت زیادی در سئو ویدئو دارد و علاوه بر آن باید عنوان فایل خود را در تگ H2 قرار دهید؛ چراکه هدینگ‌ها برای گوگل مهم است. ما در تلاش برای توسعه وب فارسی هستیم تا بهترین مقالات در هر زمینه ای را برای وبسایت ها تهیه کنیم. طبق گفته کارشناسان سئو، گوگل معمولاً فقط یک ویدیو در هر صفحه را ایندکس می کند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری