آپدیت الگوریتم های گوگل در سال 2024
بهروزرسانی دسامبر 2024 گوگل:تحلیل و بررسی مجله تودی
در حالی که نمی دانیم که دقیقا تار و پود RankBrain به چه صورت است، اما در کل این سیستم می تواند ارتباط مفهومی برای صفحه های رتبه بندی شده برای یک عبارت جستجو را شناسایی کند و از آن به عنوان یکی از عوامل اصلی رتبه بندی استفاده کند. تاثیرات این مورد در بین الگوریتم های گوگل، بر روی جستجوهایی می باشد که در آن جایگاه کاربر نقش مهمی را ایفا می کند. این به روز رسانی در بین الگوریتم های رتبه بندی گوگل باعث شد ارتباط نزدیک تری بین الگوریتم های محلی و الگوریتم های seo ایجاد شود؛ عوامل سئو متداول حالا برای رتبه بندی نتایج محلی مورد استفاده قرار می گیرند. این به روزرسانی به شما این فرصت را میدهد که استراتژیهای محتوای خود را مرور کنید. شما میتوانید که از پتانسیل هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار کمکی بهره بگیرید اما کیفیت و اصالتی را که فقط نویسندگان حرفهای ارائه میدهند، در اولویت قرار دهید. با این حال، همه محتواها با استانداردهای کیفی مورد نظر گوگل مطابقت ندارد.
مستندات جدیدی درباره نحوه مشخص کردن سیاست بازگشت کالا برای کل سازمان اضافه شد. راهنمایی جدیدی برای برچسبگذاری دستهبندیهایی با تعداد زیادی آیتم در کاروسلهای داده ساختاری (بتا) اضافه شد. اگر یادداشتی ایجاد کردهاید، میتوانید محتوای آن را از طریق Google Takeout تا پایان آگوست 2024 دانلود کنید. به ویژه، معیارهای ایندکس ویدئو و الزامات فنی شفافتر شده، یک بخش جدید برای صفحات تماشای ویدئو اضافه شده و مثالها گسترش یافتهاند. برای توضیح بهتر اینکه برخی ویژگیها میتوانند لوگوی نمایش داده شده را تحت تأثیر قرار دهند، در حالی که برخی دیگر در پشت صحنه استفاده میشوند.
برای رفع مشکلی که در حین بررسی گزارشی از یک صاحب سایت متوجه شدیم و این ویژگی در مستندات موجود نبود. در مستندات سیاستهای بازگشت کالا در سطح سازمان، توضیح داده شد که برچسبگذاری سیاستهای بازگشت کالا در سطح محصول اولویت بیشتری نسبت به برچسبگذاری سیاستهای بازگشت کالا در سطح سازمان دارد. اگر از هر دو نوع برچسب (در سطح محصول یا سازمان) و تنظیمات در Merchant Center استفاده کنید، اطلاعات سیاست بازگشت کالا در Merchant Center برای هر محصول ارسال شده از طریق فیدهای محصولات این سیستم اولویت خواهد داشت. رشته کاربرعامل به تازگی بهروزرسانی شده و این تغییر در مستندات اعمال شده است. برای توضیح اینکه نشانهگذاری تولیدشده با جاوااسکریپت برای سایتهای تجارت الکترونیک پشتیبانی میشود، اما رعایت برخی بهترین روشها ضروری است. گوگل اطلاعاتی درباره نحوه استخراج متادیتای C2PA برای استفاده در جستجو اضافه کرده است.
این ابزار که اکنون صدها میلیون کاربر دارد، تهدیدی برای مدل سنتی جستوجوی گوگل به حساب میآید. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی میتوانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژههای بزرگ. چیزی که خاص بود اینه که این بروزرسانی فقط حدود یک هفته بعد از تموم شدن بروزرسانی اصلی نوامبر ۲۰۲۴ شروع شد. اما علت اینکه این موارد از نظر گوگل خلاف در نظر گرفته می شود و چکار باید انجام دهیم، در ادامه به آنها می پردازیم. گوگل آپدیت اصلی را در ۵ مارس راه اندازی کرد و در ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ عرضه را به پایان رساند.
خطمشی جدید ما همه محتواهای شخص ثالث را نقض نمیکند، بلکه فقط محتوایی را که بدون نظارت دقیق میزبانی میشود و هدف آن دستکاری رتبهبندی جست و جو است، در نظر میگیرد. ما سازندگان محتوا را تشویق میکنیم که همه خطمشیهای هرزنامه ما را بررسی کنند و مطمئن شوند که درگیر چنین اقداماتی نیستند. سایتهایی که خط مشیهای هرزنامه ما را نقض میکنند، ممکن است که در نتایج، رتبه پایینتری داشته باشند یا اصلاً در نتایج ظاهر نشوند. اگر تحت تأثیر یک اقدام دستی هرزنامه قرار گیرند، صاحبان سایت از طریق حساب سرچ کنسول ثبتشده خود اخطاریه دریافت میکنند و میتوانند که برای بررسی مجدد، درخواست دهند. ارزیابی سوالات خودارزیابی گوگل که شامل مواردی مثل کیفیت محتوا، تخصص نویسنده و تجربه کاربری است.استفاده از ابزارهایی مانند Google Search Console و ابزارهای تحلیل محتوا برای بررسی نقاط ضعف سایت.
اکثر توییتهای مربوط به بهروزرسانیهای اصلی الگوریتم گوگل و بهروزرسانیهای هرزنامه ماهیت عمومی داشتند و به جزئیات هیچیک از این تغییرات نمیپرداختند. گوگل در سال 2018 بار دیگر سراغ متن متای توضیحات وب سایت ها رفت و مقدار مجاز آن را به همان میزان قبلی یعنی 150 تا 160 کاراکتر بازگردانی کرد. اما در هر حال شیوع این بیماری در جهان باعث ایجاد تغییرات گسترده در روند و رفتار مخاطبان حین جستجو در اینترنت شد. درست هنگامی که coronavirus به عنوان یک بیماری همه گیر اعلام شد، جهان به سرعت تغییر کرد، که با تغییرهای چشمگیر در رفتار و نیاز های جستجو گران همراه بود. طبق آخرین گزارشات، RankBrain تقریباً 15٪ از کل جستجوهای گوگل را کنترل می کند. هنوز خیلی زود است، که بگوییم رنگ برین در واقع چه تاثیری بر سئو می گذارد، اما به راحتی می توان تصور کرد که RankBrain همچنان بر محتوای مناسب و با ارزش تمرکز می کند.
قبلا سایتها بدون توجه به محصول و محتوای خود، دامنه سایت را طبق کلمه کلیدی انتخاب میکردند که رتبه خوبی هم دریافت میکردند که این آپدیت جلوی این روش را گرفت. الگوریتم SpamBrain یک سیستم مبتنی بر یادگیری ماشین است که برای مقابله با محتوای اسپم و تقلبی در نتایج جستجو کاربرد دارد. این الگوریتم از روشهای هوشمند برای شناسایی الگوهای رفتاری مرتبط با اسپم، نظیر لینکهای بیکیفیت، کپی محتوا و محتوای خودکار استفاده میکند. هدف الگوریتم helpful content این است که نتایج جستجو را به محتوایی که نیاز واقعی کاربران را برطرف میکند، اختصاص دهد. در ادامه چند مثال از محتوای مفید و غیرمفید را ارائه میدهیم تا با طرز کار الگوریتم محتوای مفید، آشنا شوید.
همچنین بازخوردهایی که گوگل در ماههای اخیر در مورد کیفیت نتایج جستجو دریافت کرده است را در نظر میگیرد. در حالی که گوگل جزئیات دقیقی از تغییرات الگوریتم خود ارائه نمیدهد، میتوانیم با بررسی شواهد حکایتی ایدهای از اثرات تغییرات بهدست آوریم. به عنوان مثال، بهروزرسانی Medic به این نام شناخته شد زیرا عمدتاً وبسایتهایی که در زمینههای پزشکی فعالیت میکردند، تحت تأثیر قرار گرفتند. البته این تغییرات به این معنا نیست که گوگل وبسایتهای حوزه سلامت را هدف قرار داده است. این تغییرات بیشتر در زمینه پزشکی قابل مشاهده بودند، اما محدود به این حوزه نمیشدند. الگوریتم ونیز در سال 2012 منتشر شد و یکی دیگر از الگوریتمهایی است که برای بهبود سئوی محلی به کار گرفته شد.
به نظر میرسد که گوگل چیزی در الگوریتم تغییر داده که باعث کاهش رتبههای بسیاری از سایتها شده بود. این، به نظر من، به سایتها ظاهری شبیه به "ساخته شده برای موتورهای جستجو" میدهد. در سال 2024، الگوریتمهای گوگل به کمک تکنولوژیهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، تجربه کاربری و کیفیت نتایج جستجو را بهبود بخشیدهاند. الگوریتمهایی مانند Helpful Content و MUM بر اهمیت ارائه محتوای مفید و مرتبط تأکید دارند. درحالیکه Passage Ranking و SpamBrain توانستهاند دقت بیشتری را در نمایش بخشهای خاص و شناسایی محتوای اسپم فراهم کنند.
این امر به شما کمک میکند تا استراتژی تولید محتوا خود را طبق این تغییرات تدوین، به روزرسانی یا تغییر دهید. افزون بر این، کاربران نیز با هوشمندی بیشتری به جستجوی اطلاعات پرداختند و به محتوایی که تنها به تبلیغ محصولات میپرداخت، پاسخ منفی نشان دادند. نتیجه این تغییر رفتار، افزایش اهمیت نظرات کاربران و تعاملات اجتماعی در فضای آنلاین بود. وبسایتهایی که به نظرات و پیشنهادات مخاطبان توجه میکردند، توانستند در این رقابت پیروز شوند و جایگاه خود را در نتایج جستجو تقویت کنند. بنابراین، با تمرکز بر تولید محتوای مفید، پایش تغییرات و پیروی از توصیه های گوگل، می توانید شانس خود را برای بهبود رتبه بندی سایت خود افزایش دهید و تجربه بهتری برای کاربران فراهم کنید. این آپدیت با هدف بهبود کیفیت نتایج جستجو، بر افزایش دید محتوای باکیفیت و کاهش حضور محتوای بیارزش و تکراری تمرکز کرده است.
هدف این الگوریتم، شناسایی و حذف سایتهایی بود که به نظر کاربر اهمیتی نمیدادند و فقط برای گوگل ساخته شدهبودند. این الگوریتم محتوای ضعیف و نامرتبط را جریمه میکند و به اصطلاح آن را پنالتی میکند. الگوریتم های گوگل از یک طرف سازوکار امتیازدهی به وبسایتها را مشخص میکند و از طرف دیگر وبسایتهایی را که تلاش میکنند تا قواعد گوگل را دور بزنند، با کاهش رتبه در نتایج روبرو میکند. اگر از قسمت پروپاگاندایی موضوع بگذریم، کسب اطلاعات در مورد آپدیت های گوگل حداقل میتواند از جریمه شدنهای بیمورد جلوگیری کند. در این مطلب از بلاگ پارسپک در مورد همین موضوع صحبت کرده و اطلاعات کاملی را در مورد این الگوریتمها ارائه کردهایم.
تحلیل محتوایی در این ابزار به شما ایده می دهد که چطور میتوانید بهینه سازی های داخلی صفحه را انجام دهید. برای اطلاع از آخرین الگوریتم های گوگل و تغییراتی که در نسخههای قبلی الگوریتمها ایجاد شدهاست، میتوانید به سمینارهای رسمی گوگل و همچنین صفحهی گوگل ویژهی توسعه دهندگان وب مراجعه نمایید. این گفته گری ایلیز، با این بروز رسانی هم راستاست و نشان می دهد که سیاست گوگل به سمت کاهش ارزش گذاری و تاثر مستقیم بک لینک ها بر رتبه بندی صفحات در نتایج است. توجه به مفهوم عبارات جستوجو شده برعکس شکل کلمات برای این الگوریتم بسیار مهم است. این محتوا میتواند یک صفحه خرید ساده، ویدیو یا تصویر باشد که کاربر بعد از ورود به سایت بهراحتی به آن میرسد. گوگل همچنین صفحه راهنمای بهروزرسانیهای هسته را بهروزرسانی کرده است تا نکات خاصتری را برای صاحبان سایتهایی که تحت تأثیر یک بهروزرسانی هسته قرار گرفتهاند، ارائه دهد.
بر روی اولین سایت پیشنهادی گوگل کلیک می کنید و پس از ورود به سایت چندین تبلیغ متفاوت که در گوشه و کنار سایت وجود دارد، را می بینید. در مرحله بعد، پس از کلیک بر روی یک مبحث اصلی بر روی سایت چندین نیو تب برای شما بارگذاری می شود که واقعا آزار دهنده است. گوگل در اقدامی جدید با این دسته از سایت های هنجار شکن مبارزه خواهد کرد. نکته مهم درباره گوگل دنس این موضوع است که این اتفاق هر ده سال ممکن است همگام با تغییر فاکتور های گوگل اتفاق بیوفتد، از این رو همواره این الگوریتم مرموز و اسرار آمیز باقی مانده می ماند. در واقع در این چالش باید فرد شرکت کننده، خود را با یک موزیک انتخابی وفق دهد و بهترین اجرا را داشته باشد تا بتواند به ارتقا برسد.
البته به این نکته توجه کنید که بک لینک رایگان و یا پولی تفاوتی ندارد و اگر نکات را رعایت نکنید، بک لینک ها اثری برای شما نخواهند داشت. اگر در این زمینه ها مشکل داشتید، می توانید از خدمات مشاوره آژانس ما استفاده نمایید. هدف اصلی محتوای خود (اطلاعرسانی، سرگرمی، متقاعد کردن و غیره) را مشخص کنید و ارزیابی کنید که آیا به طور مؤثر به این هدف میرسد یا خیر. ارزیابی کنید که آیا محتوای شما به طور کامل موضوع را پوشش میدهد و به طور جامع به سؤالات، نگرانی ها و علایق مرتبط مخاطب می پردازد. برای بهبود ترافیک و رتبه وبسایت خود میتوانید که اقدامات زیر را انجام دهید. سپس با دقت و با کمک ابزارهای تحلیلی مانند سرچ کنسول، آنالیتیک و سایر ابزارها به این بپردازید که چگونه میتوانید دوباره رتبه وبسایت خود را بهبود بخشید.
برای اینکه صاحبان سایت برای این تغییر زمان آماده شوند، این خطمشی جدید از ۵ می ۲۰۲۴ اعمال میشود. کدام صفحات بیشترین تأثیر را داشتهاند و در چه نوع جستجوهایی؟ به دقت این صفحات را بررسی کنید تا نحوه ارزیابی آنها در برابر سوالات مطرحشده را درک کنید. باید بدانید که سندباکس یک جریمه نیست، بلکه فرصتی برای اثبات حسن نیت خود از ایجاد سایت به گوگل است. صاحبان سایتها میتوانند زمانی که الگوریتم سندباکس برای آنها فعال است به خوبی زیرساختهای سئویی خود را با تدوین استراتژی مناسب محتوا و سئو توسعه دهند. شما باید وب سایت خود را بهینه کنید تا به سرعت در دستگاه های تلفن همراه بارگذاری شود.
الگوریتم هیلتاپ (Hilltop) جزو الگوریتمهای قدیمی گوگل است که در سال 2003 معرفی شد که همچنان نیز استفاده میشوند. این الگوریتم به شناسایی صفحات معتبر برای رتبهبندی میپردازد و در کنار الگوریتم PageRank برای شناسایی صفحات تخصصی و معتبر به کار میرود. منظور از صفحات تخصصی، صفحاتی هستند که مشخصا به یک موضوع خاص اشاره دارند و به سایتهای دیگر لینک دادهاند. هیلتاپ با این روش، صفحات معتبر وب را شناسایی میکند و سپس گوگل برای شناسایی وبسایتهای باکیفیت وارد عمل میشود و این عوامل را در رتبهبندی اعمال میکند. E-A-T از نظر فنی یک عامل رتبه بندی نیست، اما میتواند بر رتبه سایت شما تاثیر بگذارد. E-A-T به اختصار نشاندهنده، Expertise (تخصص)، Authoritativeness (اعتبار) و Trustworthiness (اعتمادپذیری) است.
همانطور که از چندین سیستم برای شناسایی اطلاعات قابل اعتماد استفاده میکنیم، سیستمهای رتبهبندی اصلی خود را برای نشان دادن نتایج مفیدتر با استفاده از انواع سیگنالها و رویکردهای نوآورانه ارتقا دادهایم. دیگر از یک سیگنال یا سیستم برای انجام این کار استفاده نمیشود و همچنین یک صفحه پرسش و پاسخ جدید برای کمک به توضیح این تغییر اضافه کردهایم. در نهایت، الگوریتم Helpful Content نه تنها به بهبود کیفیت محتوا کمک کرد، بلکه به ارتقاء تجربیات کاربران نیز دامن زد. این تحول، دنیای دیجیتال را به سمتی سوق داد که در آن، محتوای مفید و ارزشمند به عنوان کلید موفقیت شناخته میشود و هر کسی که در این مسیر گام نگذارد، احتمالاً به زودی از گردونه رقابت خارج خواهد شد. محتوای تعاملی، ویدیوهای آموزشی و پادکستها به عنوان ابزارهایی جذاب و مؤثر در جذب مخاطب معرفی شدند. همچنین، وبلاگها و وبسایتها به سمت ارائه اطلاعات علمی و مستند حرکت کردند، تا اعتماد کاربر را جلب کنند و به عنوان منابع معتبر شناخته شوند.
18 دسامبریکپارچهسازی مستندات مدیریت خطاهای robots.txtچه چیزی تغییر کرده؟مستندات مربوط به مدیریت خطاهای فایل robots.txt در یک بخش تجمیع شده است. 15 ژانویهاضافه شدن توصیهای درباره پذیرش امتیازات و بررسیهاچه چیزی تغییر کرده؟یک توصیه جدید به مستندات مربوط به قطعههای بررسی (Review Snippets) اضافه شده است. تا قبل از این، متن متای توضیحات هر صفحه از سایت شما مجاز به داشتن 155 کاراکتر بود. در سال 2017 این متن به چیزی حدود 2 برابر افزایش پیدا کرد و به 300 کاراکتر ارتقا داده شد. در ادامه چند مثال از عملکرد الگوریتم spambrain را معرفی میکنیم تا با طرز کار جدیدترین الگوریتم های گوگل برای رنک دادن به صفحهها، آنشا شوید.
بهتر است تغییراتی انجام دهید که برای کاربران شما منطقی باشد و در طولانیمدت پایدار بماند.محتوای خود را بهبود دهید، بهگونهای که برای خوانندگان سادهتر و قابلدرکتر شود. ممکن است بازنویسی یا بازسازی محتوا تجربه کاربران را بهبود بخشد.حذف محتوا باید آخرین راهحل باشد و تنها در صورتی انجام شود که محتوای مربوطه قابل نجات نباشد. اگر بخشهایی از سایت را در نظر دارید که باید حذف شوند، احتمالاً آنها برای موتورهای جستجو طراحی شدهاند، نه کاربران. بروزرسانیهای اصلی با هدف اطمینان از ارائه نتایج مفید و قابلاعتماد برای کاربران طراحی شدهاند. با تغییر محتوای وب و ظهور اطلاعات جدید، سیستمهای گوگل نیز برای هماهنگی با این تغییرات بهروز میشوند.
نکته تاییدشده این است که سیگنال دامنه منقضی شده گوگل در حال بررسی این است که چگونه هدف سایت جدید ساخته شده بر روی یک دامنه منقضی شده با هدف قبلی متفاوت است. در سال ۲۰۲۳، گری ایلیس از گوگل اظهار داشت که پیوندها حتی جزو ۳ سیگنال مهم رتبهبندی هم نیستند. سپس در ماه مارس سال جاری، گوگل مستندات سیاستهای هرزنامه خود را ویرایش کرد تا اهمیت پیوندها را تغییر دهد. با این بروزرسانی، گوگل به ارائه محتوا از جستجوهای مرتبط، از جمله قطعههای برجسته و ریچ اسنیپت ها ادامه میدهد. برای پاسخ به بازخورد کاربران درباره نحوه اولویتبندی سیاستهای بازگشت کالا.
سیستمهای رتبهبندی خودکار گوگل برای ارائه اطلاعات مفید و قابل اعتماد طراحی شدهاند که اساساً برای بهرهمندی کاربران ایجاد شده است، نه برای کسب رتبه در موتورهای جستجو. این صفحه به کمک خالقان محتوا میآید تا ارزیابی کنند که آیا محتوای تولیدی آنها چنین ویژگیهایی دارد یا خیر. در سال ۲۰۲۲، گوگل الگوریتم Helpful Content را معرفی کرد که هدف آن شناسایی محتوای ارزشمند و مفید برای کاربران بود. این الگوریتم به وبسایتهایی که محتوای با کیفیت و مرتبط ارائه میدهند، اعتبار بیشتری میدهد و به وبسایتهایی که محتوای غیر مرتبط یا کمکیفیت دارند، جریمه میکند. RankBrain، که در سال ۲۰۱۵ به عنوان یک جزء کلیدی از الگوریتم Hummingbird معرفی شد، به عنوان یک سیستم پیشرفته یادگیری ماشینی، نقش بسزایی در تحول نتایج جستجو ایفا میکند.
الگوریتم رقص گوگل نیز یکی دیگر از الگوریتم های گوگل است که عملکرد جالبی دارد. عملکرد این الگوریتم که در اوایل دههی ۲۰۰۰ معرفی شد، به این ترتیب است که وقتی گوگل صفحات جدید وب سایتها را ایندکس میکند و یا تغییراتی در الگوریتم خود میدهد، ممکن است نتایج جستجو تغییر کند. کاری که گوگل انجام میدهد این است که با بازی کردن با رتبههای صفحات مختلف، دادههای متفاوتی را از کاربران دریافت کرده و در نهایت به این نتیجه میرسد که کدام صفحه باید در رتبههای بالاتر قرار بگیرد. در مقابل محتوای با کیفیت و ارزشمند نیز از نظر گوگل از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است چرا که از این طریق متوجه میشود شما میدانید سئو چیست و از تکنیک های آن نیز استفاده میکنید. هدف از این الگوریتم پائین آوردن رتبه سایت هایی است که دارنده محتوای بیکیفیت هستند. بهطورکلی تمامی الگوریتم های گوگل در تلاشند که وب سایت های اسپم را شناسایی و حذف کنند و نتایج جستجوی گوگل را تا حد امکان کارامد کنند.
به طور حتم هر چه سایت از اعتبار بالاتری برخوردار باشد، رتبه نزدیک به 100 می گیرد. الگوریتم Google Dance با توجه به میزان سرچ افراد و کلیک افراد بر روی محتوا وب سایت و زمان مصرف شده در وب سایت، به شما، رتبه و در نهایت امتیاز می دهد. این به این معنی است که، صفحه تازه منتشر شده در وب سایت شما، یک شبه به یک موقعیت بالاتر برسد تا Google بتواند نحوه واکنش کاربران خود را مشاهده کند. Medic Algorithm یک الگوریتم وسیع و هستهای است که در سال ۲۰۱۸ رتبهبندی سایتهای زیادی را تحت تأثیر قرار داد. هدف این الگوریتم حذف سایتهایی بود که اطلاعات غلط در زمینه محصولات و یا خدمات سلامت یا پزشکی ارائه میدادند. به عنوان مثال قبلا اگر یک رستوران در تهران بود، دیگر در نتایج شهر شیراز نمایش داده نمیشد، اما بعد از ظهور این الگوریتم، این رستوران در نتایج سایر شهرها نیر قابل مشاهده است.
برای تأیید روششناسی ثبت کلیکها، نمایشها و موقعیتهای AI Overviews مشابه اسنیپتهای ویژه، کاروسلها و دیگر انواع نتایج جستجو. اطلاعاتی درباره رمزگذاریهای محتوا (فشردهسازیها) که توسط کرالرهای گوگل پشتیبانی میشوند، به مستندات اضافه شده است. زبان سیاست بهروزرسانی شده تا روشن شود که استفاده از محتوای شخص ثالث در یک سایت برای بهرهبرداری از سیگنالهای رتبهبندی سایت، نقض این سیاست است – فارغ از اینکه آیا محتوای شخص اول نظارت یا مشارکت دارد یا نه. 9 دسامبرمستندسازی پشتیبانی از کنترل کش برای رباتهای گوگلچه چیزی تغییر کرده؟بخشی درباره نحوه مدیریت هدرهای کنترل کش (Cache Control) توسط رباتهای گوگل به نمای کلی رباتهای گوگل اضافه شده است. چرا این تغییر انجام شده؟پیش از این اطلاعات مربوط به مدیریت خطاهای robots.txt در چندین بخش مختلف (بهطور مشخص، کدهای وضعیت HTTP و مستندات سرچ کنسول) منتشر شده بود که باعث ایجاد سردرگمی میشد.
گورخر یک الگوریتم ضد اسپم است و فروشگاههای اینترنتی که سیاست درستی برای فروش کالا ندارند از طرف این الگوریتم جریمه میشوند. الگوریتم دزد دریایی (Pirate) در سال 2012 منتشر شد و وظیفه اصلی آن شناسایی سایتهایی است که قانون کپی رایت را نقض میکنند. این الگوریتم مطمئن میشود که سایتهایی که در بستر اینترنت فعالیت میکنند قوانین کپی رایت را رعایت میکنند و به انتشار موسیقی، فیلم، کتاب و ... که شامل کپی رایت میشوند، در سایت خود نمیپردازند و در صورت شناسایی، این سایتها رتبه خود را از دست میدهند. البته شناسایی همه این سایتها امکانپذیر نیست، چون تعداد آنها در حال افزایش است؛ اما این الگوریتم بهطورکلی توانسته به خوبی وظیفه خود را انجام دهد و گوگل همواره سعی در بهبود این الگوریتم دارد. الگوریتم فرشنس باعث شد تا نتایج رتبهبندی برای کوئریهایی که هدف کاربر از وارد کردن آن، دیدن محتوای جدیدتر است، بر اساس زمان مرتب شود.
برخی از سئوکاران نیز اظهار کردند که سایتهای مشتریانشان که رتبه خود را از دست داده بودند، دوباره به SERPها برگشتهاند. الگوریتم PayDay Loan که در 12 ژوئن 2014 مجدداً بهروزرسانی شد سعی دارد تا عبارتهایی که به عنوان اسپم سرچ میشوند را شناسایی کند. از دیگر وظایف الگوریتم بهینهسازی سایت PayDay Loan حفاظت بهتر نتایج جستجو در برابر حملات سئوی منفی سایتهاست. طبق اظهارات بعضی از سئوکارها، فرد الگوریتمی است که برای مقابله با اسپم، خرید لینک های تبلیغاتی، محتوای مزاحم و بی کیفیت، به کمک بقیه الگوریتم های گوگل آمده. الگوریتم برت یک الگوریتم هوش مصنوعی است که به گوگل کمک میکند زبان انسان ها را بهتر از قبل بفهمد. در اصل این بروزرسانی میتواند باعث فهم بهتر زبان محاوره ای در زمان جستجو در گوگل شود.
این الگوریتم به موتور جستجوی گوگل اجازه داد تا بهطور قابل توجهی سرعت و مقیاس عملیات خود را افزایش دهد. Caffeine با تمرکز بر روی ایندکس کردن محتواهای جدید و تازه، توانست نتایج جستجو را به روزتر و مرتبطتر از گذشته ارائه دهد. این ویژگی به کاربران کمک کرد تا به اطلاعات دقیقتری دسترسی پیدا کنند و تجربیات جستجوی خود را بهبود بخشند. با بهکارگیری الگوریتم Jagger، گوگل قادر به شناسایی و حذف صفحات نامعتبر و کمارزش از نتایج جستجو شد. این الگوریتم نهتنها به افزایش کیفیت محتوا کمک کرد، بلکه موجب افزایش رقابت سالم میان وبسایتها گردید.
در جهت بهینه سازی وب سایت براساس اصول سئو خارجی فراموش نکنید که بهترین راه، گرفتن بک لینک طبیعی است که در ایران امری واقعا دور از انتظار است. اکنون همه کسب و کارها، می دانند که سئو چیست و برای بهینه سازی وب سایت خود، نباید زیاد به وب سایت های دیگر، لینک دهند. با توجه به این نکته، کمتر وب سایتی است که بدون دریافت هزینه، بک لینک برای صفحه مهم سایت شما، بسازد. شما می توانید از این دیدگاه های مختلف استفاده کنید تا بیان مخاطبین خودتان را بهتر درک کنید و محتوای متنوع ارائه کنید. با تولید کردن محتوای جامع که مطابق با هدف جستجوی کاربر باشد، می توانید مشارکت مشتریان و سئو سایت را بهبود بخشید. در دستورالعمل جدید گوگل، یک سیگنال و مبارزه با محتواهایی که برای لینک سازی بصورت خودکار تولید می شود، وجود دارد.
برای مثال، برخی افراد این بهروزرسانی را “بزرگ” توصیف کردهاند، اما واکنشها در پلتفرمهایی مانند X، فیسبوک، و سایر شبکههای اجتماعی معمولاً با این نظر مطابقت ندارد. یکی از افراد دور از دسترس اشاره کرد که وبسایت مالی آنها احتمالاً به دلیل استفاده از دامنههای منقضی شده، رتبهبندی خود را از دست داده است (اگرچه به راحتی میتوان دلایل دیگری نیز برای این اتفاق تصور کرد). من 10 سال است که در زمینه سئو فعالیت میکنم و تغییرات زیادی را در طول این سالها مشاهده کردهام. بهروزرسانی Google Florida در سال 2003 اولین بهروزرسانی بزرگ الگوریتم گوگل بود. بعد از آن، بهروزرسانیهایی مانند الگوریتم Penguin، بهروزرسانی Medic، و بهروزرسانی اصلی مارس 2024 نیز به چشم میخورند.
در سال 2015 گوگل اخباری از این موضوع منتشر کرد که “یادگیری ماشین” ماه ها است که بخشی از الگوریتم های این موتور جستجو بوده و حتی به سومین فاکتور رتبه بندی تبدیل شده. تاریخ دقیق انتشار الگوریتم رنک برین مشخص نیست و عده ای آن را به اوایل بهار سال 2015 نزدیک میدانند. این بروزرسانی یک انقلاب جدید در نتایج جستجو گوگل ایجاد کرده و امروز هم رتبه خیلی از سایت ها با توجه به الگوریتم رنک برین در گوگل تعیین میشود. در حقیقت متخصصان گوگل به این نتیجه رسیده اند که برای بهینه تر شدن فضای جستجو و افزایش کیفیت محتوا در وب سایت ها نیازمند قوانینی هستند تا چارچوب معینی را برای رده بندی و درجه بندی عملکرد این وب سایت ها تعیین میکنند . همچنین همواره وب سایت های بسیاری هستند که برای دستیابی به رتبه های برتر در این موتور های جستجوی گوگل و بهینه سازی وب سایت خود از روش های مختلف استفاده میکنند. بسیاری از الگوریتم هایی که از طرف گوگل معرفی شده اند تاثیر مستقیمی بر روی وضعیت ترافیک وب سایت ها خواهند داشت اما درحقیقت به قطعیت نمیتوان گفت که تمام این الگوریتم ها بهصورت مستقیم با سئو وب سایت ها در ارتباط هستند .
هر الگوریتم بر اساس فاکتورهای منحصربهفردی صفحات وب را ارزیابی کرده و به آنها رتبه میدهد. الگوریتم گوگل یکی دیگر از الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۷، بهصورت غیررسمی توسط گوگل معرفی شد. به روزرسانی الگوریتمهای جست و جو و رتبهبندی توسط گوگل، اتفاق جدیدی نیست. بهروزرسانیها بخشی از تلاشهای مداوم گوگل برای بهبود تجربه کاربران است. گوگل سعی میکند که راههای جدیدی برای تبلیغ محتوای با کیفیت، مرتبط و قابل اعتماد پیدا کند. این به این دلیل است که مستقیماً موج محتوای تولیدشده توسط ابزارهای هوش مصنوعی را که با موتورهای جستوجو برخورد میکند، نشان میدهد.
آپدیت جدید گوگل و بروزرسانیهای اصلی گوگل (Core Updates) تغییرات گستردهای در الگوریتم موتور جستجوی گوگل هستند که با هدف بهبود نتایج جستجو انجام میشوند. الگوریتمهای گوگل بهعنوان مغز متفکر موتور جستجوی این غول فناوری، بهطور مداوم در حال تحول و بهروزرسانی هستند تا بهترین و مرتبطترین نتایج را به کاربران ارائه دهند. این الگوریتمها با تجزیه و تحلیل معیارهایی نظیر کیفیت محتوا، تجربه کاربری، سرعت بارگذاری و واکنشپذیری سایت، تأثیر عمیقی بر سئو و رتبهبندی صفحات دارند. بهعبارتی دیگر، آنها توانایی ارزیابی محتوای معتبر و مفید را دارند و وبسایتهایی که با نیازهای کاربران هماهنگتر باشند، جایگاه بهتری در نتایج جستجو کسب میکنند. در نتیجه، برای کسب موفقیت در دنیای دیجیتال، اهتمام به بهبود این عوامل و انطباق با تغییرات الگوریتمی امری ضروری است.
هر بار که گوگل الگوریتم خود را به روز رسانی می کند، یک قدم به آسان تر کردن و مرتبط تر کردن تجربه جستجو برای کاربران پیش می رود. آژانس نمو مارکتینگ، در سال 1399 فعالیت خود را در شهر شیراز آغاز کرد و اکنون بیش از دهها پروژه موفق در کارنامه خود دارد. این مجموعه تیمی حرفهای در اختیار دارد و خدمات حرفهای طراحی سایت، سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ به کسبوکارها ارائه میدهد. نمو مارکتینگ تیمی از متخصصین حرفهای سئو در اختیار دارد که به شما کمک میکنند رتبههای برتر گوگل را به دست آورید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات سئو، با شماره ۰۷۱۳۷۳۵۱۷۰۰ تماس بگیرید.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/