بررسی خودرو mvm 530 2021-10-22
مقایسه ام وی ام 530 با 550
هر چند این موضوع باعث میشود که رانندگی در سرعتهای پایین و همچنین پارک کردن خودرو برای شما آسانتر شود؛ اما در عین حال برای رانندگی در سرعتهای بالا با این خودرو باید مراقب باشید. تغییر جهت ناگهانی MVM 530 در سرعتهای بالا ممکن است حادثه آفرین باشد. البته خوشبختانه در طراحی کابین این خودرو تا حدی ملاحظه افراد قد بلند را کردهاند. برای مقایسه بار دیگر بهسراغ سمند میرویم که حدود ۱۴۶۰ میلی متر ارتفاع دارد. این یعنی چند سانتی متر فضای بلندتری برای نشستن در این خودرو وجود دارد.
همراه مکانیک؛ همراه خرید، همراه فروش
یکی دیگر از معایب خودرو ام وی ام 530 این است که پدال گاز آن بسیار بالا است که رانندگی کردن با آن را کمی مشکل میکند. هم چنین فاصله بین تعویض دنده آن خیلی زیاد است و این مورد نیز رانندگی با آن را سختتر می کند. در نهایت، بررسی دقیقتر هر دو گزینه و آزمایش رانندگی میتواند به تصمیمگیری نهایی شما کمک کند. MVM یک برند خودروسازی چینی است که در سالهای اخیر در ایران حضور پیدا کرده است.
آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ خودرو
البته کیفیت سواری کلی قابل قبول است و فرمان نرم ماشین هم در سرعتهایی پایین حس خوبی دارد اما با افزایش سرعت متوجه میشوید که ترکیب این تعلیق نرم با فرمان تند و تیز و سبک ماشین به پایداری نه چندان خوبی منتهی شده که گاه حس عدم کنترل را به راننده منتقل میکند. شتاب 530 هم با اینکه از اکثر رقبای 1.5 و 1.6 لیتری موجود در بازار بهتر است اما همچنان انتظاراتی که از یک موتور 2 لیتری 139 اسب بخاری میرود را برآورده نمیسازد. مثلاً قدرت و گشتاور 530 بسیار نزدیک به اوانته است اما ناهماهنگی میان موتور و گیربکس و ضرائب سبک جعبهدنده باعث شده شتاب ماشین در قیاس با نماینده هیوندای با اخلاف معناداری ضعیفتر باشد. در آخر بد نیست به مشکل خرابی کمکهای 530 هم اشاره کنیم که ایراد شایعی بخصوص در سریهای اول تولید بوده و با سر و صدای اضافه و کوبشهای نابهنگام بسیاری از 530 سواران را وادار به تعویض کمکها نموده است. اولین نکته ای که داخل MVM دیده می شود این است که جایگاه راننده خیلی خوب است، هم از لحاظ فضای زیادی که دارد و هم از لحاظ راحتی صندلی و جای گیری کلیدهایی که راننده به آن ها نیاز دارد.
از آن زمان دیری نپایید که شاهد حضور انواع مدلهای سدان، هاچبک و کراساوور این خودروساز در کشورمان باشیم. ام وی ام 530 با نام اصلی چری A5، از سال 2006 وارد سبد محصولات شرکت چری شد و از سال 1389 بهواسطه شرکت مدیران خودرو راه جادههای کشورمان را در پیش گرفت. اولین نکته این است که طراحی داخلی MVM 530 نسبت به رقبای ایرانی-فرانسوی خودش بهتر است و این خبر خوبی است. از لحاظ کیفیتی MVM 530 سطح بالایی ندارد اما راضی کننده است و خیلی کیفیت پایین و آزار دهنده ای ندارد. کابین MVM 530 فوق العاده جادار است و صندلی های خیلی نرمی نیز دارد و باعث می شود که تجربه سواری خوبی داخل MVM داشته باشیم.
قبل از بررسی معایب ام وی ام ۵۳۰، بد نیست که نیم نگاهی به مهمترین مزایای آن بیندازیم. لوازم یدکی ام وی ام 530 در کشورمان به خوبی یافت میشود اما نکته مهم در نگهداری خودروهای حساس چینی، خرید لوازم یدکی با کیفیت و مرغوب است. هر چند سقف بلند این اتومبیل از زیبایی ظاهری آن کاسته اما به لطف همین سقف بلند، یکی از همکاران با قد 185 سانتیمتر به راحتی در صندلی جلو نشست در حالی که فضا برای سرنشین عقب همچنان مناسب بود. ادوات ساده و در دسترس هستند و تا حد ممکن از شلوغی کابین کاسته شده تا ظاهری ساده اما کارآمد در اختیار راننده قرار گیرد.
نتیجه اینکه داخل اتاق 530 از نظر بصری جذابیت خاصی به بیننده منتقل نمیشود. مثلاً تلق روی نمایشگر اطلاعات تهویه مطبوع و نشانگرهای پشت آمپر، بدلیل جنس خاص و زاویه نامناسب، گاه نور خورشید را بازتاب میکنند و این شرایط ناخوانا میشوند. آفتابگیرهای ماشین هم مقداری کوچک هستند و پوشش مناسبی برای ابعاد بزرگ شیشه جلو ایجاد نمیکنند. ارتفاع زیاد اهرم دنده، دید محدود قسمت عقب و عایق بندی نه چندان مناسب کابین در دورهای بالاتر موتور هم از دیگر مشکلات کابین 530 به حساب میآیند که البته با توجه به رده قیمتی و رقبا میتوان با دید ارفاق به آنها نگریست. کامپیوتر سفری امکانات زیادی ندارد و فقط مسافت طی شده و مصرف سوخت لحظهای را نشان میدهد و در مورد میانگین مصرف سوخت و کیلومتر قابل پیمایش تا زمان اتمام بنزین و همچنین میانگین سرعت اطلاعاتی به ما نمیدهد.
محاسن ام وی ام ۵۳۰ دنده ای
با این حال، با خرید از نمایندگیهای معتبر و فروشگاه های مطمئنی همچون آیرون تک و برنامهریزی مناسب، میتوانید این مشکل را به حداقل برسانید. در شهری مانند تهران که پیدا کردن جای پارک در معابر شهری کار آسانی نیست، داشتن یک خودروی جمع و جور خیلی بهکار میآید. در بین خودروهای سواری، وقتی نام سدان به میان میآید، خیلی نباید انتظار ابعاد جمع و جور را داشت.این در حالی است که کمپانی چری، عرض خودروی ام وی ام ۵۳۰ را بهعنوان یک سدان کوچکتر از بسیاری خودروهای دیگر طراحی کرده است. واضح است که فضای داخلی mvm 550 نیز بسیار بهروزتر و زیباتر جلوه کند؛ درون کابین ۵۵۰ اثری از دریچههای تهویه مستطیلی شکل و کنسول میانی بسیار ساده که در مدل mvm 530 وجود داشت، به چشم نمیخورد.
درب صندوق اندازه مناسبی دارد اما تنها یک خط سرتاسری کرومی به همراه محل نصب پلاک بر روی آن تعبیه شده است. ام وی ام ۵۳۰ را می توان دومین خودروی تولید شرکت مدیران خودرو دانست که پس از نسل اول ام وی ام 110 که همان چری QQ بود در سال 1390 وارد ایران شد. این خودروی سدان چینی در اصل چری A15 نام داشت که در ایران با برند ام وی ام عرضه شد. تولید این خودرو تا سال 1395 ادامه داشت و در نهایت در آن سال ام وی ام 530 به آخر خط رسید و تولید آن متوقف شد تا محصولات جدید چری در ایران توسط مدیران خودرو عرضه شوند. این موضوع به دلیل تقاضای بالای این خودرو و تولید محدود شرکت ام وی ام است.
کیفیت و ماندگاری پایین در کنار عملکرد ناامیدکننده و طراحی غیر اصولی و ایمنی ضعیف در بین خودروسازان چینی امری عادی و طبیعی محسوب میشد اما در مدت کوتاهی همه چیز تغییر کرد. طرحهای ناموزون جای خود را به طراحی اصولیتر داد، ارگونومی ضعیف بهبود یافت و راندمان کلی نیز نسبت به گذشته پیشرفت قابل ملاحظهای کرد. تا جایی که اتومبیلهای چینی که تا چند سال قبل توان رقابت با سمند و پژو پارس را نداشتند اکنون با قیمتهای 40 تا 100 میلیون تومانی کم و بیش مورد استقبال مردم قرار میگیرند و این خود نشان از پیشرفت عجیب این کشور در کوتاهترین زمان دارد. البته هنوز هم راه بسیار طولانی پیش روی کشور چین است تا به تولید کنندگان مطرح جهان برسند اما سرعت پیشرفت این کشور در صنعت خودرو سازی به قدری شگفتآور بوده که نمیتوان پیش بینی کرد این مسیر طولانی در چه زمانی طی خواهد شد. چری A5 یا ام وی ام 530 سدان چینی است که از سال 2006 تولید شده این خودرو مجهز به موتور 4 سیلندر 2 لیتری است که توان تولید 139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه را دارد و این قدرت توسط گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. اگر هنوز در فکر خرید این ماشین هستید، پیشنهاد میکنیم قبل از تصمیمگیری نهایی این مطلب را بخوانید.
ما با کادری مجرب و حرفهای و به صورت شبانهروزی و 24 ساعته آماده ارائه خدمات به شما مشتریان گرامی هستیم. یکی از مزایای خودرو ام وی ام مدل 530 ایمنی بالاتر به نسبت خودروهای ایرانی است. این خودرو با داشتن دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو و سیستم ترمز ABS و EBD دارای ایمنی قابل قبولی است. این خودرو دارای ظاهری بسیار به روز و زیبا بوده که موردپسند اغلب جوانان است.
بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است. اما اگر سفرهای بینشهری و کیفیت بالاتر اولویت شماست، MVM 530 انتخاب بهتری خواهد بود. با استفاده از تمامی کارت های بانکی عضو شتاب می توانید پرداخت خود را انجام دهید.
لیفان 620 یک خودروی سدان کامپکت با موتور 1.6 لیتری و گیربکس دستی 5 سرعته است و قدرت موتور آن 106 اسببخار است و در امکانات رفاهی و ایمنی تا حدی کمتر از MVM 530 است، این خودرو به عنوان یک گزینه ارزانقیمت تر در مقایسه با MVM 530 در بازار ایران عرضه میشود. هر چند جهت بررسی کیفیت با چند نفر از مالکان این خودرو صحبت کردم و اشکالاتی از قبیل خرابی و صدای کمکها یا اشکال در کلیدهای کنترل درجه حرارت و ... آن هم در کیلومترهای پایین شایع به نظر میرسید اما همین که بعد از چند سال از شروع تولید، اکثر این اتومبیلها به غیر از چند اشکال فنی کوچک، از نظر ظاهری و موتوری سلامت خود را حفظ کردهاند باعث شده بتوانیم تا حدود زیادی به این مسافر شرقی اعتماد کنیم.
در دفترچه راهنمای ام وی ام ۵۳۰ این طور ذکر شده است که شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو در حدود ۱۲٫۵ ثانیه رقم میخورد. این در حالی است که در تجربههای عملی رانندگی با این خودرو معمولا زیر ۱۴ ثانیه نمیتوان ۰ تا ۱۰۰ را پر کرد. اگر نیاز به یک خودرو بیشتر برای تردد شهری و سفرهای کوتاهمدت دارید، لیفان 620 گزینه مناسبتری است، اما اگر نیاز به یک خودرو برای سفرهای بینشهری و جادهای دارید، MVM 530 انتخاب بهتری خواهد بود. خودروهای چینی که از نامهای مشابه باموه استفاده کردهاند، کم نیستند، لیفان 520، امویام 530 و سری ایکس لیفان. امویام و جیلی که به تقلید از سری ایکس باموه نامگذاری شده مثالهایی از این تکنیک نامگذاری سرزمین اژدها میباشند. مقایسه ام وی ام ۵۳۰ فقط با خودرو هم کلاس خودش یعنی مگان ۲۰۰۰ درست هستش و اصلا کار درستی نیست که با خودروهای کلاس پایینی مثل سمند و پرشیا مقایسه بشه.
امروز با خودرویی طرف بودیم که علیرغم موتور حجیم، شتاب خیلی خوبی نداشت اما مصرف سوخت خوبی داشت. سواری آن سواری نسبتا خوبی است که البته با تغییری که گفتیم، خیلی بهتر نیز می شود، خودرویی که قیمت مناسبی دارد و اگر با کمبود قطعات و بازار دست دوم ضعیف آن مشکلی نداشته باشید، حتما می تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد. با خرید لوازم یدکی خودروی MVM 530 از فروشگاه آیرون تک، میتوانید از یک تجربه خرید بیدردسر و کیفیت بالا بهرهبرداری کنید. در نهایت، با توجه به مزایا و معایب بیانشده، خودروی MVM 530 میتواند گزینه مناسبی برای خریداران باشد که به دنبال یک خودروی ارزان و با کیفیت هسنتد .
لوازم یدکی لیفان
با توجه به قیمت بالای سوخت در ایران، خرید یک خودروی اقتصادی امری بسیار مهم است. MVM 530 با موتور 1.5 لیتری خود، مصرف سوخت مناسب و در عین حال کارایی بالایی را ارائه میدهد. این خودرو با توجه به کیفیت ساخت و امکاناتی که ارائه میدهد، به صورت قابل توجهی ارزانتر از رقبای خارجی خود عرضه میشود. این امر باعث میشود که خریداران بتوانند یک خودروی با کیفیت و کاربردی را با هزینه کمتری به دست آورند. در داخل کابین هم توقع یک داشبورد ایدهآل را نداریم ولی به نسبت قیمت کیفیت مناسب است و با ظاهر سادهاش هم میتوان کنار آمد اما قطعاً امتیاز خیلی بالایی در طراحی نخواهد گرفت.
طراحی چراغ های جلو خیلی شاداب است و چراغ های بزرگی برای آن در نظر گرفته شده است. طراحی این خودرو با معیارهای روز هیچ همخوانی ای ندارد اما از آنجایی که رقبای آن نیز مانند خودش هستند نمی توان از آن ایراد خاصی گرفت. با گذشت زمان و افزایش قیمت خودروهای لوکس خارجی افراد بیشتر به خرید خودروهای چینی روی آوردهاند. یکی از کمپانیهای مشهور چینی که تولید خودروهای زیبا با قیمت مناسب میکند کمپانی خودرو سازی چری است. یکی از معروفترین خودروهای تولیدی این مجموعه خودرو ام وی ام مدل 530 است. خودروهای ام وی ام مدل 530 در میان افراد دارای طرفداران بسیار زیادی هستند به همین دلیل اغلب افراد تمایل دارند بدانند که این خودروها دارای چه معایب و مزایایی هستند و میخواهند بدانند که آیا خرید این خودرو به صرفه است یا خیر؟ در این مطلب قصد داریم به نقد و بررسی خودرو ام وی ام مدل 530 است.
با توجه به بالا بودن نسبی قیمت خودرو در کشورمان، سدانهای ارزانقیمت شهری همواره موردتوجه خریداران ایرانی قرار داشتهاند. MVM 530 از نظر ظاهری خودرویی بسیارساده و مکعبی شکل است که طراحی آن اکنون دیگر قدیمی به نظر می رسد. بدنه این خودرو بدون هیچگونه خط و خطوط اضافه طراحی شده و از نظر کلاس نیز در دسته سدان های خانوادگی هم رده با خودروهای داخلی مانند سمند و پژو پارس قرار دارد. نمای جلوی خودرو ظاهری ناهماهنگ دارد و چراغ های اصلی طراحی بزرگ و پهنی دارند. جلوپنجره خودرو نیز با خطوط بزرگ و افقی کرومی به همراه لوگو MVM تزیین شده است. بدون تردید در زمان عرضه یکی از خودروهای با کیفیت خارجی اقتصادی در بازار ایران بود.
از یک خودرو با حداکثر قدرت ۱۴۰ اسب بخار، انتظار نمیرود که در سینه کش جاده و سربالاییها با مشکل روبهرو شود. این در حالی است که از معایب ام وی ام ۵۳۰، عملکرد نامناسب در مسیرهای سربالایی است. این موضوع بهخصوص در مواقعی که با MVM 530 بهصورت خانوادگی به مسافرت میروید و بار در صندوق ماشین زیاد است، خیلی بهچشم میآید. نمای عقب این خودروی سدان کاملا هماهنگ با دیگر بخش ها، کاملا ناموزون طراحی شده.
مجله خودرو همراه مکانیک در مقاله پیش رو قصد دارد به مقایسه ام وی ام 530 با 550 بپردازد و پس از بررسی تمامی جوانب این دو سدان چینی، نتایج آن را در اختیار شما مخاطبان گرامی قرار دهد. این مشکلات ممکن است در هر خودرو بسته به نحوه استفاده و شرایط نگهداری متفاوت باشند. برای کاهش احتمال بروز این مشکلات، توصیه میشود سرویسهای دورهای را به موقع انجام دهید و از قطعات یدکی اصلی و معتبر استفاده کنید امداد خودرو مدیران خودرو تمام خدمات مکانیکی خودرو ام وی ۵۳۰ را برای شما انجام میدهد. این مشخصات فنی بهطور کلی نمایی از قابلیتها و عملکرد ام وی ام ۵۳۰ را به نمایش میگذارد، اما تجربه رانندگی و استفاده روزمره نیز میتواند تفاوتهای جزئی در عملکرد ایجاد کند. اما برای رانندگی در جادههایی مانند چالوس یا گردنه حیران و حتی اتوبانهای درون و بیرون شهری، نرم بودن بیش از حد سیستم تعلیق خطرناک است؛ چرا که ماشین جابهجایی عرضی بیشتری را با چرخش فرمان تجربه میکند و در نتیجه کنترل آن سختتر میشود.
این خودرو از نظر طراحی ظاهری خودرویی بسیار ساده و بی آلایش است اما در مقابل رقبای داخلی خود مانند پژو ۴۰۵ و سمند چیزی کم ندارد. این خودرو بخاطر شرایط فروش مناسب توانست در همان سالهای عرضه توجه مردم را جلب کند اما اکنون بخاطر رقبای جدید و جذاب و همچنین خدمات پس از فروش نامناسب از محبوبیت آن درصد زیادی کم شده است. از نظر مشخصات فنی ام وی ام ۵۳۰ شرایط نسبتا قابل قبولی دارد و همچنین با توجه به فضای خوب کابین و صندوق عقب هنوز هم میتواند برای خانواده هایی که به دنبال یک خودروی جادار و تاحدودی بدون آزار دست دوم هستند مناسب باشد. درست است که امویام 530 جذابیت ظاهری خاصی ندارد و با رینگ و لاستیک کوچک نسبت به بدنه و صندوق عقب مکعبی شکل طراحی چندان چشم نوازی را به بیننده القا نمیکند اما نباید فراموش کرد که رقبای قیمتی این خودرو نیز وضعیت خیلی بهتری از این حیث ندارند.
نمای کناری هر دو خودرو تقریبا مشابه است و بهغیراز چند مورد جزئی، شاهد تحول خاصی در این بخش نیستیم. با این تفاسیر مسلما هیچ شک و تردیدی در برتری طراحی ظاهری ام وی ام ۵۵۰ در مقایسه با ۵۳۰ وجود نخواهد داشت. سیستم فنربندی به خصوص در مدلهای قدیمی تر خودرو ام وی ام مدل 530 در چرخ های جلو از نوع مک فرسون و در چرخ های عقب از نوع اتصالات چندگانه بوده که بسیار نرم است. نرمی بیش از حد سیستم فنربندی یکی از عیب های این خودرو به حساب می آید چرا که مشکل می تواند باعث حرکات عرضی بدنه خودرو در پیچ و خم جاده شود.
فنی و موتور
در مقایسه ام وی ام 530 با 550 ازنظر ایمنی و تجهیزات امنیتی باید گفت که ام وی ام ۵۳۰ یا همان چری A5 در سال 2009 موفق به کسب سه ستاره ایمنی از موسسه CNCAP شدهاست، اما اطلاعات دقیقی مبنی بر تست مدل ۵۵۰ توسط این موسسه یافت نشد. بااینحال و با توجه به یکسان بودن پلتفرم و اساس هر دو خودرو، نمیتوان تفاوت زیادی میان امنیت ام وی ام ۵۵۰ با مدل ۵۳۰ قائل شد. با مطالعه جدول زیر میتوانید اطلاعات بیشتری پیرامون تجهیزات ایمنی موجود در این خودروها به دست آورید. بهطور کلی، طراحی داخلی و خارجی ام وی ام ۵۳۰ ساده و بدون پیچیدگی است و بیشتر بر کاربردی بودن و ارائه امکانات اساسی متمرکز است. این خودرو برای کسانی که به دنبال خودرویی اقتصادی با طراحی کلاسیک و امکانات پایه هستند، گزینه مناسبی است.
با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهرهمند شوید. هر دو خودرو ام وی ام ۵۵۰ و ۵۳۰ از سطح امکانات رفاهی بسیار پایینی بهره میبرند و لیست تجهیزات رفاهی این خودروها اصلا بلندبالا نیست. یکی از اصلیترین وجوه تمایز میان آپشنهای رفاهی دو خودرو به برخورداری ام وی ام ۵۵۰ از نمایشگر ۷ اینچی بازمیگردد؛ در سایر موارد نمیتوان اختلاف جدی میان این دو مدل پیدا کرد.
قبل از پایان بخشیدن به این مطلب، بد نیست که نیم نگاهی به جایگزینهای MVM 530 در بازار ایران بیندازیم. البته هرکدام از خودروهای جایگزین MVM 530 نیز نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارند که باید در جای خود بررسی کنید. خودرو چری A5 که در بازار کشور ایران با نام ام وی ام 530 از آن یاد میشود نزدیک به ۱۷ سال است که وارد بازار شده است. این خودرو دارای انواع ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک بوده و دارای موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری است.
خروجی موتور این خودرو دارای قدرت ۱۳۹ اسب بخار و گشتاور ۱۸۲ نیوتون بر متر است. خودروی سدان ام وی ام 530 برای نخستین بار در سال ۱۳۸۹ وارد ایران شد اما پس از گذشت ۶ سال به دلیل نارضایتی مالکان ساخت آن متوقف شد و مدلهای جدیدتر آن با رفع مشکلات قبلی وارد بازار شد. با این وجود میتوان که تمام ایرادات این خودرو برطرف نشده است و هنوز هم دارای معایب بسیاری است که در ادامه مقاله به آن اشاره خواهیم کرد. در مورد شتابگیری قبلاً صحبت شد و همانطورکه روی کاغذ هم میدانستیم شتاب و سرعت نسبت به حجم موتور و اسببخار تولیدی کمی پایینتراز حد انتظار، اما برای رانندگی عادی و سبقتگیریهای معمول کاملاً راضی کننده است و کمبودی از این حیث احساس نخواهید کرد. در مقایسه ام وی ام 530 با 550 باید گفت که ام وی ام ۵۵۰ علیرغم ظاهر زیباتر و بهروزتر، سواری نرم و کابین مدرنتر نتوانست موفقیت نسخه پیشین خود یعنی مدل mvm 530 را تکرار کند؛ از جمله دلایل این مسئله میتوان به تنوع بیشتر رقبای همرده ۵۵۰ و نیز قیمت نسبتا بالای این مدل در بازار ایران اشاره کرد. از سوی دیگر ام وی ام ۵۳۰ به دلیل قیمت پایینتر، گزینه مناسبتری برای بسیاری از مشتریانی است که از محصولات قدیمی تولید داخل نظیر انواع مشتقات سمند و پژو ۴۰۵ خسته شدهاند و به دنبال یک خودرو متفاوت با قیمتی مناسب میگردند.
اولی بحث طراحی است، البته از یک خودرو اقتصادی انتظار زیادی نداریم و با توجه به تازه کار بودن ام وی ام در آن دوران، قصد نداریم این محصول قدیمی و ارزان را با تولیدات گران قیمت روز کمپانی چری (نظیر آریزو 5 و 6) مقایسه نمائیم اما با این حال همچنان میتوان از ظاهر 530 ایراد گرفت. البته مشکل سادگی نیست، چراکه هیوندای آوانته هم طراحی سادهای دارد، اما ایراد اصلی 530 در ناهماهنگی میان اجزاء دیده میشود. مثلاً ابعاد رینگ و لاستیک ماشین هیچ گونه هارمونی با ارتفاع زیاد بدنه و گلگیرهای بزرگ ماشین ندارد و انحنای دماغه و حالت تخم مرغی سقف نیز به فرم جعبهای کنارهها و صندوق عقب نمیآید. البته ام وی ام سعی کرده با استفاده از جلوپنجره بزرگ کرومی و رینگهای آلومینیومی مقداری از ضعفهای ظاهری ماشین را پوشش دهد اما تا وقتی اجزاء هماهنگی خوبی با هم نداشته باشند همه کارها بیفایده است. در داخل کابین هم اوضاع بهتر نمیشود و از رنگبندی گرفته تا خطوط اصلی داشبورد، همگی از مشکل کمبود هارمونی رنج میبرند.
این مجموعه یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی است که با خیال آسوده می توانید به آن اعتماد کنید. جهت دریافت راهنمایی های بیشتر با تیم پشتیبانی این مجموعه در تماس باشید. ام وی ام 530 در بازار دست دوم ها آنچنان تنها نیست و با قیمت آن می توانید به راحتی یک خودروی سدان داخلی نیز تهیه کنید. اما این خودرو برای آن دسته ای خود است که لااقل می خواهند خودرویی سوار شوند که در هر کوچه ای چندین نمونه از آن دیده نشود و نسبت به خودروهای نرم بازار کمی متفاوت باشد.
خودروی ام وی ام 530 یکی از محصولات موفق شرکت خودروسازی مدرن ایران (ام وی ام) است که در بازار خودروهای داخلی ایران طرفداران زیادی دارد. این خودرو با توجه به قیمت مناسب و کیفیت خوب ساخت، طراحی زیبا و مصرف کم سوخت، گزینه ایدهآلی برای خریدارانی است که به دنبال یک خودروی مقرون به صرفه و کاربردی هستند. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب MVM 530 میپردازیم و همچنین به شما نشان میدهیم که چگونه میتوانید بهترین لوازم یدکی برای خودروی خود را در فروشگاه آیرون تک تهیه کنید.
ام وی ام ۵۳۰ (MVM 530) یک خودروی سواری در دستهی سدانهای کامپکت است که توسط شرکت چری (Chery) چین تولید شده و در ایران توسط شرکت مدیران خودرو (MVM) مونتاژ و عرضه میشود. این خودرو در بازارهای مختلف با نامهای گوناگون از جمله Chery A5 شناخته میشود برای حل مشکل خودرو ام وی ام ۵۳۰ با امداد خودرو ام وی ام تماس بگیرید. اگر قصد خرید خودرو صفر در این بازه قیمت را دارید، سه گزینه کوییک، ساینا و تیبا پیش روی شما قرار دارند؛ اما اگر بهدنبال خودروهای کارکرده هستید، میتوانید پژو ۲۰۶، سمند و لیفان ۶۲۰ را خریداری کنید.
امویام 530 جذابیت ظاهری خاصی ندارد و با رینگ و لاستیک کوچک نسبت به بدنه و صندوق عقب مکعبی شکل طراحی عادی دارد. هر دو مدل ام وی ام ۵۳۰ و ۵۵۰ از یک پیشرانه 4 سیلندر تنفس طبیعی به حجم 2 لیتر مجهز هستند که تفاوت اندکی در مقدار نیروی تولیدی این دو خودرو دیده میشود. MVM 530 دو کیسه هوا و سیستم ABS و EBD دارد و از لحاظ ایمنی در تصادف می تواند خیلی بهتر از خودروهای ایرانی عمل کند و اینجا برگ برنده دست MVM است. صندلیهای نرم این خوردو باعث می شود که کاربر در هنگام حرکت سواری راحتی داشته باشد. آینههای این خودرو به صورت برقی تنظیم میشوند و سقف خودرو دارای سانروف است.
در نمای جانبی ام وی ام530 نیز شاهد یک طراحی بسیار ساده و بدون خطوط تند و تیز هستیم که با گذشت سالها از طراحی آن کاملا قدیمی شده است، امضای طراحی چینی ها در این نما نیز با انتخاب چرخ هایی که به شدت برای این بدنه کوچک به نظر می رسند دیده می شود. هر دو خودرو دارای نمایندگیهای رسمی در ایران هستند که میتوانید از آنها اقدام به خرید کنید، این گزینه اطمینان خاطر بیشتری را فراهم میکند، اما ممکن است قیمتها اندکی بالاتر باشد. لیفان 620 بهطور معمول قیمت پایینتری نسبت به MVM 530 دارد، بنابراین اگر بودجه محدود است، لیفان 620 گزینه مناسبتری است. در مجموع، هر دو خودرو مدلهای سدان کامپکت چینی هستند که در بازار ایران رقابت میکنند و هر کدام ویژگیها و مزایای خاص خود را دارند.
اصالت کالا وبهترین کیفیت
همچون طراحی بیرونی، در داخل کابین هم نباید توقع یک داشبورد جذاب و پیشرفته را داشت، ولی به نسبت قیمت خودرو کیفیت مناسبی دارد و با ظاهر ساده آن هم می توان کنار آمد. طراحی ادوات داخلی بسیار ساده است و کیفیت داشبورد نیز در طول زمان افت کرده است. البته چری در این مورد در طول سالیان گذشته بسیار کار کرده و اکنون کیفیت متریال داخلی خودروهای چری بسیار پیشرفت کرده است.
مجموعه خودرویی مهندس باغشنی
این خودرو دارای سایز بزرگی است که آن را شبیه به ماشینهای گران قیمت کرده است. چراغهای جلویی این خودرو ساده و بزرگ است که متناسب با بدنه آن بوده و با ظاهر و ابعاد بزرگ خودرو متناسب است. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است.
سیستم تعلیق و فرمان
در قسمت موتور، MVM 530 مجهز به یک موتور ۲ لیتری ۱۶ سوپاپ است که ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۷۶ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این قدرت و گشتاور با یک گیربکس پنج سرعته دستی به چرخ های جلو می رسند. از لحاظ اعداد و ارقام به نظر می رسد با یک خودروی پرشتاب، با کشش بالا و مصرف بالا طرف باشیم اما باید گفت که خیلی هم اینطور نیست و در قسمت تست رانندگی بیشتر به آن می پردازیم. یک طراحی که هیچ ظرافتی در آن به کار نرفته است، تا حدودی مکعبی است و البته ابعاد خودرو ابعاد بزرگی است و می توان گفت که در حد و اندازه سدان های متوسط ایرانی مثل سمند، پژو پارس و پژو ۴۰۵ قرار می گیرد. اما واقعیت این است که رقبای این خودرو در ایران نیز از همین سبک طراحی پیروی می کنند و به همین دلیل نمی توان از آن ایراد خاصی گرفت.
اکنون که بیش از ۱۲ سال از زمان عرضه آن سپری شده، قصد داریم نگاهی به مهمترین مزایا و معایب ام وی ام ۵۳۰ بیندازیم. 2 عدد از کمکهای این MVM مثل بسیاری از امویامها بدلیل صدا و کوبش تعویض شده اما به گفته یکی از مسئولین نمایندگی این ایراد در خودروهای جدید تولیدی برطرف شده و گذر زمان میتواند این ادعا را تایید یا رد کند. در گذشتهی نه چندان دور کمتر کسی پیدا میشد که حاضر شود مبلغی برابر یک خودروی ایرانی/فرانسوی مثل سمند را برای خرید اتومبیل چینی هزینه کند و اگر هم این کار را میکرد احتمالاً پشیمان میشد.
{امکانات رفاهی و آپشن ها
|}Mvm 550 به دلیل آنکه نسخه فیسلیفت و بهروزرسانی شده مدل mvm 530 بهشمار میرود، از چهره مدرن، زیبا و خوشایندتری سود میبرد. چراغهای جلو، سپر و جلوپنجره ام وی ام ۵۳۰ بسیار ساده طراحی شده و اثری از هیجان در این بخشها به چشم نمیخورد. چراغهای عقب نیز با حالتی غیرمنحنی، عمودی و کسلکننده در کنار درب صندوقعقب جا خوش کرده و چندان جذاب بهنظر نمیرسند. شرکت امداد مدیران خودرو، با سابقه طولانی در زمینه خدمات فنی و حمل وسایل نقلیه و خودروهای سواری، همواره تلاش نموده تا بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت به مشتریان خود ارائه دهد. هدف ما محافظت از خودرو در برابر آسیب دیدگی و ارائه خدمات مطلوب در هنگام یدک کش کردن اتومبیل شما با هزینه مناسب است. امداد مدیران خودرو با سرعت در ارائه خدمات، استفاده از تجهیزات ایمن برای یدک کشیهای طولانی، و قیمت مناسب، از شرکتهای دیگر متمایز است.
به همین دلیل اگر سیستم فنربندی خودرو استاندارد باشد بسیار بهتر از فنربندی نرم است. میزان شتاب و چالاکی نسخههای دستی ام وی ام ۵۵۰ و ۵۳۰ به دلیل برخورداری از قوای فنی یکسان، در سطحی مشابه قرار داشته و اختلاف چندانی میان این دو سدان شرقی مشاهده نمیشود. مدل اتوماتیک ام وی ام ۵۵۰ بهواسطه ذات تنبلتر گیربکس CVT کمی کندتر از نسخه دستی عمل میکند.
{نقد و بررسی ام وی ام ۵۳۰
|}برخی از کاربران نظر میدهند که فضای داخلی MVM 530 نسبت به برخی از رقبای دیگر کمی کوچکتر و کمراحتتر است. با این وجود، این موضوع به سلیقه خریدار بستگی دارد و برخی دیگر از کاربران از فضای داخلی این خودرو راضی هستند. MVM 530 با طراحی جذاب و مدرن خود، مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفته است. این خودرو با خطوط هموار و منحنیهای زیبا، یک ظاهر خوب و جذاب را ارائه میدهد که میتواند رضایت خریداران را جلب کند.
اولین خودروهای چینی که وارد بازار ایران شدند، چندان موفق نبودند و دلایل مختلفی در این امر دخیل بود. یکی از خودروهایی که به همراه MVM X33 و MVM 315 می توان گفت سه تا از نمایندگان خودروسازان چینی در بازار ایران بودند که در هر سه کلاس محبوب خودروهای بازار ایران وجود داشتند. MVM 530 یک سدان با ویژگی های مثبت و منفی که به طور کامل قرار است آن را بررسی کنیم. دیجی کارشاپ فروشگاهی آنلاین جهت عرضه تمام قطعات و لوازم یدکی خودروهای چینی مانند خودرو ام وی ام مدل 530 است. بنابراین اگر قصد خرید این خودرو را دارید دیگر نیازی نیست که برای دستیابی به قطعات جانبی آن نگران باشید.
با توجه به اینکه بحث زیبایی علیرغم در نظر گرفتن تمامی پارامترها، تا حدودی نسبی و سلیقهای است صرفاً به بیان نظر شخصی خود اکتفا میکنم، به نظر من طراحی داشبورد 530 کمی بالاتر از حد متوسط و در رنج خودش قابل قبول میباشد. چرم صندلیها کیفیت نسبتاً مناسبی دارند و با توجه به وجه پرداختی، شما را راضی نگاه خواهند داشت. در بین خودروهای موجود در بازار ایران، یکی از نرمترین سیستمهای تعلیق مربوط به MVM 530 است. سیستم تعلیق نرم تا زمانی که با سرعت بالا رانندگی نکنید یا پیچهای تند و تیز در پیش نداشته باشید، هیچ مشکلی برای شما بهوجود نمیآورد. ضمن اینکه احساس راحتی بیشتری نیز خواهید داشت.اما برای رانندگی در جادههایی مانند چالوس یا گردنه حیران و حتی اتوبانهای درون و بیرون شهری، نرم بودن بیش از حد سیستم تعلیق خطرناک است؛ چرا که ماشین جابهجایی عرضی بیشتری را با چرخش فرمان تجربه میکند و در نتیجه کنترل آن سختتر میشود. نوع سواری مدل mvm 550 به دلیل تغییرات سیستم تعلیق نرمتر و راحتتر از mvm 530 بهنظر میرسد و جذب ضربات جاده توسط ادوات تعلیق به طرز خوشایندتری صورت میپذیرد، اما این مورد اندکی بر میزان تکانهای عرضی بدنه افزوده و پایداری خودرو را حین عبور پرسرعت از مسیرهای منحنی شکل کاهش داده است.
قیمت خودرو mvm 530 صفر