تأثیرگذار سئو محلی
سئو محلی چیست و چه تاثیری بر روی کسب و کار من دارد؟
این الگوریتم باعث شد تا کاربران همیشه به اطلاعات و محتواهای دست اول دسترسی داشته باشند. درواقع هنگام اجرای سئو محلی، کلیه فعالیتهای سئو داخلی، تولید محتوا و لینکسازی خارجی همه در راستای رتبه گرفتن در یک منطقه جغرافیایی خاص انجام میشوند. تصاویر باکیفیت و بهینهشده، به جذابتر شدن پروفایل کسبوکار شما در گوگل مپ و سایر دایرکتوریهای محلی کمک میکند. یا به عنوان مثالی دیگر، در سئوی معمولی، از کلمات کلیدی گسترده و عمومی برای جذب مخاطبان بیشتری از سراسر جهان استفاه میشود. در حالی که در سئوی محلی، بیشتر از کلمات کلیدی محلی و عبارتهایی که شامل نام شهر، منطقه یا محله هستند استفاده میشود.
در واقع تا آن زمان هنوز چیزی به اسم طراحی کنشگرا (Responsive) در توسعهی وب، آنچنان وجود نداشت. گوگل هم نسبت به این ماجرا عکسالعمل نشان داده و تلاش کرد تا وبسایتها را مجبور کند تا بهصورت Responsive طراحی شوند. این شامل وکلای حقوقی، مهندسین، نمایندگان املاک، تعمیرکاران، مشاوران مالی، و سایر حرفههایی است که خدمات خود را به مشتریان محلی ارائه میدهند. سپس، باید عکسهایی با کیفیت از محل کارتان را در گوگل مپ آپلود کنید و به نظرات مشتریانتان در این صفحه پاسخ دهید. طبق گفته گوگل 76 درصد از افرادی که در گوشی خود جستوجوی محلی انجام میدهند، در 24 ساعت حداقل یک کسبوکار را سرچ میکنند که 28 درصد از این جستوجوها منجر به خرید میشود. نایج نقشه یک ویژگی Google SERP یا صفحه نتایج گوگل است که عموما در بالاترین قسمت صفحه یک نقشه قرار میگیرد و نتایج را همراه با آدرس نمایش میدهد.
علاوه بر این، با استفاده از این ابزارها متوجه میشوید که رقیبان شما کدام کلمات کلیدی را هدفگذاری کردهاند. اگر رقیبان شما مجموعه خاصی از کلمات کلیدی را هدفگذاری کرده باشد، احتمالاً این دسته از کلمات به کسب و کار شما نیز مرتبط هستند و میتوانید از آنها برای تولید محتوا بهره بگیرید. علاوه بر این، چون الگوریتمهای موتورهای جستجو به طور مداوم در حال تغییر هستند، صاحب آن کسب و کار باید برای حفظ رتبهی خود، به طور مداوم وبسایت خود را بهروزرسانی و برای آن تولید محتوا کند. تحقیق کلمات کلیدی همانطور که در سئو داخلی اهمیت بسیاری دارد، در لوکال سئو نیز بسیار مهم است. تحقیق کلیدواژه محلی فرایند درک نحوه جستوجوی افراد برای خدمات محلی شما به شمار میآید. در ادامۀ این مقاله به شما میگوییم چگونه فرایند تحقیق کلمات کلیدی را برای سئو محلی انجام دهید.
این نوع جستجو، عموما با افزودن کلماتی درباره موقعیت جغرافیایی و محل سکونت مشخص میشوند. لینکسازی محلی به معنای جذب لینک از وبسایتهایی است که مخاطبان آنها با مخاطبان محلی کسبوکار شما همپوشانی دارند. این وبسایتها میتوانند شامل وبلاگها، نشریات محلی، سایتهای تجاری یا دایرکتوریها باشند. برخلاف لینکهای ملی یا بینالمللی، لینکهای محلی به دلیل ارتباط مستقیم با مخاطبان منطقهای شما، برای سئو محلی بسیار ارزشمند هستند. سئو محلی مجموعهای از تکنیکهایی است که میتواند به کسبوکار محلی شما کمک کند تا در نتایج جستجوی بدون هزینه و مبتنی بر مکان در جستجوی گوگل، Google Maps و سایر موتورهای جستجو برجستهتر ظاهر شود.
با دریافت بازخوردهای کاربران و بهروزرسانی اطلاعات تماس و ساعتهای کاری کسب و کار در گوگل، تجربه بهتری برای کاربران رقم میزنید و مشتریان با استفاده از این اطلاعات میتوانند به سادگی کسب و کار شما را بیابند. برای مثال، اگر عبارت «خدمات نظافت تهران» را در گوگل وارد کنید، پیشنهادهایی مشابه تصویر زیر دریافت میکنید. با امتحان کردن کلمات کلیدی مختلف میتوان از میان این عبارتهای پیشنهادی فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط به کسب و کار در سئو محلی به دست آورد. کافئین یکی دیگر از مهمترین الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد. هدف این الگوریتم، افزایش سرعت ایندکسگذاری محتواها در موتور جستجوی گوگل بود. با همین ویژگی، محتواهای جدید و همچنین محتواهای بهروزرسانی شده، اولویت بیشتری پیدا کردند؛ موضوعی که در سال بعد، با الگوریتم تازگی محتوا، تکمیلتر شد.
این کار به شما کمک میکند تا در نتایج جستجوهای محلی به صورت بسته نقشه ظاهر شوید. پیشنهاد میشود که کد ایمبد (embed) گوگل مپ را در قسمت درباره ما وبسایت خود قرار دهید، با اینکار به گوگل میفهمانید آدرس وبسایت شما چقدر برای کاربران اهمیت دارد. گوگل تمایل دارد به کسب و کارهایی که رتبه ستاره بالاتر و تعداد بررسی های قابل توجهی دارند، رتبه های برتر بدهد. این روند به این معنی نیست که داشتن بهترین امتیاز مرور به طور خودکار به شما رتبه برتر را میدهد. با این حال، به شما کمک میکند در نتایج جستجوی محلی رتبه بهتری کسب کنید.
این جمله معروف ست گادین، نویسنده و کارآفرین معروف آمریکایی، بهخوبی اهمیت... وقتی در نگاه اول چنین تیتر یا عنوانی را نبیند، صفحه شما را میبندد و احتمالاً دوباره به نتایج جستوجو برمیگردد تا نزدیکترین خدمات مورد نیازش را پیدا کند. چون جستوجوگر محلی که صفحهٔ شما را باز میکند، باید در عرض چند ثانیه متوجه شود خدمات شما مختص همان محل است. جلوتر که تکنیکها را با شما در میان بگذاریم، بهخوبی متوجه میشوید چه کارهایی برای بالاآمدن در کوئری (عبارت جستوجوشده) کردهاند. تفاوت اصلی آنها یکی در پارامترهای تاثیرگذار در رتبهبندی است و دیگری در کیوردهایی که برای بهینهسازی انتخاب میکنیم.
همچنین، هوش مصنوعی در تحلیل نظرات کاربران، تشخیص زبان طبیعی (NLP) و بهبود دقت نقشهها و پیشنهادات محلی نقش مهمی ایفا میکند. اگر با روش هایی که در ادامه آن را ذکر می کنیم پیش بروید، می توانید از قدرت سئو محلی استفاده کرده و فروش کسب و کار خود را دو چندان کنید. چموخم و تکنیکهای سئوی محلی را هم که یاد گرفتید؛ پس هیچ دلیل و بهانهای باقی نمیماند. اول اینکه اینطوری پلتفرمهای بیشتری برای ثبت نظرات کاربران در اختیار دارید و خب هرچه تعداد نظرات بیشتری دریافت کنید، به نفع شماست (افزایش اعتبار و محبوبیت). ما در یک مقالهٔ اختصاصی با عنوان «آموزش کیورد پلنر گوگل بهصورت تصویری»، کار با این ابزار را بررسی کردهایم.
هدف هر دو روش سئوی محلی و سئوی معمولی، بهبود رتبه یک وبسایت در نتایج موتورهای جستجو است. مشتریان اغلب از جستجوهای محلی برای یافتن مکانهای نزدیک برای غذا خوردن استفاده میکنند. بهینهسازی سایت با کلمات کلیدی مانند رستوران سنتی نزدیک من یا کافه در تهرانپارس میتواند به افزایش ترافیک حضوری کمک کند. اولین و مهمترین مرحله استراتژی سئوی محلی شما این است که لیست نمایه کسب و کار Google خود را ادعا کنید. فهرست نمایه کسب و کار گوگل (Google Business Profile) شما قلب استراتژی محلی شما است.
ثبت دقیق آدرس، مشخصات و شماره تماس در وبسایتها و دایرکتوریهای مختلف به گوگل کمک میکند تا اعتماد بیشتری به سایت شما داشته باشد و سریعتر آن را شناسایی کند. فقط توجه داشته باشید که نیاز است همواره اطلاعات آن را به روز نگه دارید، اگر موقعیت بیزینس شما تغییر کرد، اطلاعات این دایرکتوریها را نیز به روز کنید. گذاشتن آدرس گوگل مپ در صفحاتی مانند صفحه رسمی بیزینس شما در اینستاگرام و فیس بوک نیز کمک کننده است. برای رسیدن به موفقیت در سئو محلی، نیاز است به چند نکته کلیدی توجه کنید. اول اینکه، اطلاعات تماس و آدرس خود را به طور متوالی در وبسایت و صفحات اجتماعی خود بهروز کنید. عبارات مربوط به منطقه جغرافیاییتان را در متنها و توضیحات محصولات خود جایگذاری کنید.
هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما میفرستیم. مثلاً فرض کنید محل کار ما زعفرانیه است و میخواهیم از خدمات دندانپزشکیهای همین محله استفاده کنیم؛ چون لزومی ندارد یک روز کامل مرخصی بگیریم تا به آن سر شهر برویم. مثلاً تمام فروشگاههای لباس، قصابیها، مطب پزشکان، سالنهای زیبایی، رستورانها و خلاصه هرچیزی که در نیاوران یا مهرشهر در دسترس بود، تبلیغ میکردند. مثلاً وقتی به شهر دیگری میرفتیم، از ساکنان همان شهر میپرسیدیم بهترین رستوران، هتل و فروشگاه صنایع دستی کجاست. ما در تهران عبارت «بهترین رستوران» را جستوجو کردیم و گوگل نزدیکترین رستوران به لوکیشن ما را نشان داد. یعنی برخلاف باور عموم، گوگل در لحظه چیزی را جستوجو نمیکند و به همین پایگاه داده متکی است.
حالا برگردید و آن ۳ نمونهٔ ابتدای مقاله را هم بررسی کنید تا ببینید چطور از کیوردها برای رسیدن به صفحهٔ نتایج در تایتل و متا دیسکریپشن استفاده کردهاند. هرچه محتوا، هدلاینها و از همه مهمتر دیسکریپشن شما برای جستوجوهای محلی بهینهتر باشد، نرخ کلیک ارگانیک شما هم بالاتر میرود. برای آشنایی بیشتر با این ابزارها، پیشنهاد میکنیم مقالهٔ «بهترین ابزارهای سئو که حتماً نیاز پیدا میکنید! مثلاً ما با جستوجوی کیورد «بهترین رستوران تجریش»، این کیوردهای پیشنهادی را از گوگل دریافت کردیم. میتوانید یک صفحهٔ جدا در سایت برای آن داشته باشید یا به صفحهٔ «درباره ما» اضافه کنید. از آن طرف، چنین فردی قصد و نیت قویتری برای استفاده از خدمات شما دارد که این شانس کسب سود از او را هم افزایش میدهد.
در مرحلهٔ دوم برای تکمیل این لیست، باید به سراغ Related searches گوگل و پیشنهاد آن بروید. کلمات کلیدی که گوگل در این دو قسمت به شما پیشنهاد میدهد، مرتبطترین و محبوبترین کیوردهایی هستند که کاربران جستوجو کردهاند. پس دقیقاً مثل سئو، لوکال سئو هم با تهیهٔ لیستی از عبارتهای کلیدی شروع میشود؛ همان عبارتهای مرتبطی که کاربران برای پیداکردن یکی مثل شما در گوگل جستوجو میکنند. لوکال سئو برای این است که بتوانیم رتبهای در نتایج جستوجوی محلی به دست بیاوریم؛ پس سایت را برای عبارتهای مبتنی بر مکان بهینه میکنیم. خیلی وقت است که دیگر دربارهٔ کسبوکارهای خدمات یک محله یا شهر از این و آن چیزی نمیپرسیم. در بهترین حالت، پس از اینکه با گوگل کسبوکارهای یک منطقه را بررسی کردیم، نظر و تجربهٔ سایر افراد را جویا میشویم.
این کسب و کارها با استفاده از استراتژیهای سئو محلی میتوانند از رقیبان خود پیشی بگیرند و توجه مشتریان در موقعیت مکانی مدنظر خود را جلب کنند. سئو محلی یا Local SEO به مجموعه اقداماتی گفته میشود که هدف آن بهینهسازی وبسایتها برای نمایش بهتر در نتایج جستجوهای محلی است. در واقع، این فرایند برای کسب و کارهایی که خدمات یا محصولات خود را به عده خاصی از مشتریان در یک مناطق مشخص میرسانند، بسیار مهم است. در اینجا، نقشی که کلمات کلیدی محلی ایفا میکنند، از اهمیت ویژهای برخوردار است. سئوی محلی برای کسب و کارهایی که هدفشان جذب مشتریان محلی و هدایت ترافیک به مکانهای فیزیکی است، حیاتی است.
نمایش نتایج بر اساس موقعیت مکانی، یکی از مهمترین خدمات گوگل به کسبوکارهاست؛ چراکه جستوجوهای محلی، مشتریان بالقوهٔ زیادی را در دل خودش جای داده است. تفاوت بین Free SSL و Paid SSL چیست؟ SSL یا Secure Sockets Layer یک پروتکل امنیتی است که ارتباط بین مرورگر وب و سرور را رمزنگاری میکند و به این ترتیب از دادههای حساس کاربران در برابر هکرها و افراد سودجو محافظت میکند. گواهیهای SSL به دو دسته اصلی رایگان (Free SSL) و پولی (Paid SSL) تقسیم میشوند. گواهیهای SSL رایگان توسط شرکتهایی مانند Let’s Encrypt ارائه میشوند و برای سایتهای کوچک و کسبوکارهایی که بودجه محدودی دارند، مناسب هستند. این گواهیها امنیت پایه را فراهم میکنند و برای اکثر وبسایتها کافی هستند. از سوی دیگر، گواهیهای SSL پولی توسط شرکتهای تجاری ارائه میشوند و معمولاً ویژگیهای بیشتری مانند ضمانت مالی، پشتیبانی مشتری و سطح بالاتری از امنیت را ارائه میدهند.
اولین و مهمترین قدم برای سئو محلی، ثبت دقیق و کامل اطلاعات کسب و کار در گوگل مپ است. پس اطمینان حاصل کنید که نام، آدرس، شماره تلفن، ساعات کاری، دسته بندی کسبوکار و سایر اطلاعات به درستی وارد شده باشند. در این مقاله از مجله پیام آوران پارسیان شما را با صفر تا صد جستوجوی محلی آشنا کردیم و نکات مهم لوکال سئو را به شما گفتیم. سئو محلی Local SEO بخش جداییناپذیر از هر استراتژی سئو برای مشاغل محلی است. لوکال سئو به مخاطبان شما کمک میکند تا در هنگام جستوجوی آنلاین شما را پیدا کنند. جستوجوی محلی یک کانال ضروری برای مشاغل مختلف است و به مشتریان محلی خدمات میدهد.
کاربران با استفاده از تلفن همراه نظرات مختلف دربارۀ کسبوکار شما را میخوانند و مسیرهای مکانی منتهی به شرکت شما و اطلاعات تماس را بررسی میکنند. با موبایل فرندلی کردن سایت و رابط کاربری مناسب، مشتریان احتمالی را جذب و مشتریان اصلی خود را حفظ کنید. این موضوع به موتورهای جستجو کمک میکند تا بتوانند ارتباط محلی کسبوکارها را درک کنند. علاوه برآن، نشان میدهد که محتوای شما از نظر سایر سایتها ارزشمند تشخیص داده شده است. اطلاعات مهم شامل نام کسبوکار، آدرس، شماره تماس، ساعات کاری و تصاویر است.
حالا که همه برای خرید و دریافت خدمات یا مطالعه هر نوع محتوا، یکراست به سراغ گوگل میروند، تعدادی از کسبوکارها هستند که بهصورت حضوری به مشتریان سرویس میدهند. در واقع کاربران برای اینکه بتواند از خدمات آن برند استفاده کنند یا محصولی را از آن بخرند، باید آدرس دقیق کسبوکار را پیدا کنند. از سال ۲۰۱۴، با تمرکز گوگل روی مفهومی به اسم «سئوی محلی»، کسبوکارهای کوچک و مشاغل محلی هم میتوانند در نتایج گوگل دیده شوند و از این طریق مشتری جذب کنند. در این مقاله تریبون، درباره اینکه سئو محلی چیست و چه کمکی به کاربران میکند، صحبت خواهیم کرد. هر زمانی که برای صفحهای جدید محتوا تولید میکنید، باید این محتوا را با استفاده از کلمات کلیدی پرکاربرد موتورهای جستجو در URL، عنوان، Header، متا دیسکریپشن و درون متن بهینهسازی کنید.
تعداد صفحاتی که نیاز به ساختن دارند مطابق با استراتژی شما انتخاب میشود و برای هر بیزینس متقاوت است، اما توجه داشته باشید که حتما و حتما از محتوای تازه برای هر صفحه استفاده کنید. استفاده از محتوای تکراری در صفحات با منظور لوکال سئو یک اشتباه رایج و دردسرساز است. البته که آمار دقیقی در مورد رفتار کاربران ایرانی نداریم، اما خب همین آمار حتی اگر غیر دقیق هم باشد، به ما میفهماند که واقعا به عنوان یک کسب و کار به سئوی محلی نیاز داریم. همانطور که مشخص است، اینجا 3 کسب و کار به من در بخش Local Pack نمایش داده شده. باز همانطور که در حال مشاهده هستید، حتی کسب و کارهایی که وب سایت ندارند هم ممکن است در این بخش نمایش داده شوند. (سومین کسب و کار در این لیست، سایت ندارد.) حالا به سراغ کلمه بعدی برویم.
اسکیمای Local Business به موتور جستجو کمک میکند تا اطلاعات دقیقتری از کسبوکار شما را شناسایی کند. برای اینکه مفهوم لوکالپک را بهتر درک کنید، کافی است سرچ محلی کوچکی انجام دهید. دسته اول، لوکالپک همان نتایجی (سایت) هستند که با توجه به موقعیت جغرافیایی به کاربر نمایش داده میشوند. دسته دوم هم مربوط به دیگر سایتهایی است که با سئوی ارگانیک در آن موقعیت حضور دارند. تعداد سایتهای بخش لوکالپک در گذشته، بیشتر از ۳ نتیجه بود و به ۷ یا ۱۰ عدد هم میرسید؛ اما گوگل با توجه به رفتار کاربران تصمیم گرفت که آن را روی عدد ۳ نگه دارد. وقتی کاربری به دنبال یک سالن آرایشگاه در حوالی محل زندگی خود میگردد، یک جستجوکننده محلی است و با جستجو درباره سوال یا نیازش در گوگل، یک جستجوی محلی انجام میدهد.
کدام دسته؟ خب راستش را بخواهید مدتی پیش در یکی از منابع معتبر سئو خواندم (تجربه نکردم) اینکه در سایتتان یکسری محتوا مربوط به شهرتان وجود داشته باشد، به سئوی محلیتان کمک میکند. مثلا یک خبر مهم، مثل برگزاری یک جشنواره در شهرتان را در سایت پوشش داده و یک مقاله در موردش بنویسید. علاوه بر این، وقتی در سایتتان صفحات محلی زیادی داشته باشید، مثلا صفحه طراحی سایت در تهران، صفحه سئوی سایت در تهران و... منظور از منشن بدون لینک، این است که در سطح وب نام برند شما بدون وجود لینک به سایتتان آورده شود. بعضی منابع از منشن بدون لینک به عنوان یکی از فاکتورهای جدید سئوی خارجی اسم میبرند و تجربه من هم تا حدودی این موضوع را تایید میکند.
این دادهها به گوگل کمک میکنند اطلاعات شما را بهتر تفسیر کرده و نمایش دهد. حالا که اهمیت و ارزش سئو محلی را متوجه شدید، بیشتر از مهم بودن آن خبر دارید. با اعتماد به یک تیم سئو محلی کسب و کار خود را، حتی در فصل های خلوت، شلوغ کنید. تمام افراد نزدیک مشاغل خود را به فروشگاه و سایت خود هدایت کرده و فروش را حتی در فصل های غیر ممکن، بالا ببرید. ایران سایت همواره در خدمات سئو خود، Local SEO را برای شما در نظر خواهد گرفت. آیا می دانستید که بیش از 55 درصد از مصرف کنندگان از جستجوی صوتی برای یافتن یک کسب و کار محلی استفاده میکنند؟ با افزایش محبوبیت دستگاه های جستجوی صوتی، باید استراتژی جستجوی محلی خود را برای صدا بهینه کنید.
گوگل روی وب سایتهایی سازگار با موبایل تمرکز دارد و ما شروع این قضیه را از سال 2015 با Mobilegeddon مشاهده کردیم. از تست سازگاری با موبایل گوگل استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید وب سایتتان به درستی در دستگاههای موبایل نمایش داده میشود. اگر وب سایت از این تست رد شد، باید وب سایتتان را دوباره طراحی سایت ریسپانسیو کنید و یا تم وردپرستان را آپدیت کنید. اکنون که ما چگونگی بهینه سازی سایت را برای سئو محلی بیان کردیم بهتر است در مورد ابزارهای سودمندی که میتوانید برای ساخت سایت و بهبود رنکینگ سایت در حوزههایی که اهمیت دارند استفاده کنید نیز بدانید. شرکت دانش بنیان فراصدر با توسعه علم مدیریتی خلاقانه و تولید ابزارهای مدیریتی آنلاین و خدمات دیجیتال مارکتینگ، بازوی قدرتمندی را در راستای توسعه پایدار کسبوکار در اختیار مدیران قرارمیدهد.
قبل از اینکه کسبوکار خود را وارد دنیای وب کنید هم مجبور به رقابت با دیگر کسبوکارهای منطقه خود هستید و دوست دارید تمام اهالی محل فقط مشتری شما باشند. این رقابت و جذب مشتری در فضای آنلاین بسیار پیچیدهتر از این حرفهاست و به ۱ یا ۲ رقیب محدود نمیشود. در این بخش، به تعدادی از پرسشهای کاربران درباره سئو محلی پاسخ میدهیم. همانطور که میدانید، بهرهگیری از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات میتوان کمپینهای تبلیغاتی را بر اساس ویژگیهای مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپینهای تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگیهای شخصی، رفتار و علاقهمندیهای مخاطب ایجاد کرد.
پیشنهادات گوگل یاGoogle Suggest میتواند برای جستوجوهای محلی بهخوبی کار کند. تنها موضوعی که باید در نظر بگیرید این است که جستوجوی محلی باید کلیدواژهای باشد که مشتریان بالقوه محلی آن را جستوجو میکنند. 83 درصد کاربران از جستوجوی گوگل برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ مشاغل اطراف خود استفاده میکنند. جالب است بدانید که 55 درصد از آنها از نقشههای گوگل، 44 درصد از نقشههای اپل، 39 درصد از یاهو و 31 درصد از بینگ استفاده میکنند. یک نظرسنجی محلی در ماههای اخیر نشان داد که 82 درصد از مصرفکنندگان در طول یک جستوجوی محلی و قبل از تصمیمگیری برای خرید یا استفاده از خدمات، نظرهای آنلاین کسبوکارها را میخوانند.
این کسب و کار را چه کسانی می شناسند؟ خب قطعا افرادی که در آن محل زندگی می کنند افرادی هستند که احتمال دارد این لباس فروشی ورزشی را بشناسند. برای این کسب و کار محلی مهم ترین و بهترین مشتریان قطعا افرادی هستند که در همان محل زندگی می کنند. حال اگر این کسب و کار وب سایت فروشگاهی داشته باشد که بخواهد در آن اجناس خود را معرفی و به فروش برساند، بهترین روش برای معرفی بهتر و اعتماد سازی بیشتر، سئوی محلی آن است. شاید تا به حال اسم سئو محلی یا لوکال سئو که یکی از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ است را شنیده باشید. باید بگوییم قدرت سئو محلی برای کسب و کار های محلی بسیار بالاست و امروزه بسیاری از کسب و کار ها برای بهتر دیده شدن در فضای دیجیتال، از این روش استفاده می کنند. در مورد اهمیت سئو محلی و مزایای آن و همچنین چگونگی انجام آن در ادامه این مقاله صحبت خواهیم کرد.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری